15 önszabotáló szokás és hogyan kerüld el őket

szerző: Jobline
2019 november 11.

Mi, emberek különböző módokon tudjuk szabotálni magunkat, beleértve az önbizalom-hiányt, a hibák elfogadásának képtelenségét vagy a folyamatos halogatást. Ezeknek a mechanizmusoknak az elkerülése elengedhetetlen ahhoz, hogy egészséges személyiséggé váljunk. De hogyan tegyük? Mutatjuk!

#1. Imposztor szindróma

„Nem érdemlem meg a sikereim gyümölcsét, egy csaló vagyok”. Ez egy általános gondolat a sikeres vezetők között, ami hatással van a működésükre. Az imposztor szindróma káros hatásainak elkerülése érdekében, mindig emlékezzünk arra, milyen nehézségeket győztünk le, hogy idejussunk. Ha idáig elértünk, nem vagyunk csalók, csak némi perspektíva szükséges.


#2. Túlmunka

A vezetők gyakran esnek a túlzott munka hibájába. Azt gondolják, állandóan dolgozniuk kell, mert vállalkozók, így elfelejtenek pihenni, ami ugyanolyan fontos. Ez a szabotázs azzal kerülhető el, ha tudatosan szüneteket iktatunk a munkanapunkba.


#3. Nem ismerjük el, ha tévedtünk

Sokan nem vagyunk hajlandóak elengedni az álláspontunkat, és elismerni a tévedéseinket, ahelyett, hogy beismernénk a hibát. Senki sem tökéletes, teljesen rendben van, ha nincs mindig igazunk. Az igazi fejlődés a hibáinkból való tanulságokból származik.


#4. Halogatás

Könnyű megengednünk magunknak a halogatást az utolsó pillanatig, azt mondván, hogy még van időnk. Azonban ha az utolsó pillanatra hagyjuk a dolgainkat, nem lesz időnk korrigálni a hibáinkat. A halogatás szokását úgy törhetjük meg, ha meghatározunk időpontokat, és mini-határidőket, miközben a céljaikért dolgozunk tovább.


#5. Másokat hibáztatunk

Ez a szokás nagy akadálya lehet a személyes fejlődésnek. Másokra hárítani a felelősséget egy sikertelen munkáért, egyáltalán nem visz előre. A magunkra vállalás nem azt jelenti, hogy csak is mi egy személyben visszük el a balhét, viszont felszabadíthat, hiszen lehetővé teszi, hogy elfogadjuk a részünket a helyzetben, ezáltal pedig fejlődjünk.


Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK



#6. Állandó bocsánatkérés

A folyamatos önhibáztatás ellenben megakadályozza a megoldást. Ha vállaljuk a felelősséget a kudarcért, akkor határozzuk meg, miért történt meg, ami megtörtént, így megakadályozhatjuk annak újbóli előfordulását. Ellenkező esetben továbbra is mentségeket kell keresnünk a problémára.


#7. Érzelmi döntések

Sok üzleti vezetőt befolyásolnak az érzelmei a döntésben, és emiatt ígéretes ügyekről maradhatnak le. Próbáljunk meg intelligens, körültekintő döntéseket hozni a legtöbb adat felhasználásával.


 



#8. A gondolkodás kiszervezése

Nagyon sok vállalkozó elfoglalt, ezért kiszervezi a gondolkodását az úgynevezett szakértőknek, tanácsadóknak. Túl könnyen bíznak meg szakemberek következtetéseiben anélkül, hogy megvizsgálnák a helyzetet vagy kritikusan gondolkodnának. Mindig legyünk óvatosak ezeknek a szakértőknek a tanácsát illetően, különösen, ha sok múlik rajta.


#9. Nincs jövőképünk

Egyes vezetők csak itt és most gondolkodnak, pedig szem előtt kéne tartaniuk a jövőképüket. Természetesen jelen kell lenni, de a jelen alapján a jövőről is döntést kell hozni.


#10. Bizalomhiány

Vezetőként extra munkát végzünk önmagunkon, és könnyen beleeshetünk az „Ahhoz, hogy jól meg legyen csinálva, nekem kell jól csinálnom” hibájába. Ez a gondolkodásmód azonban egyenes út a kiégéshez, a kreativitás csökkenéséhez. Ne veszítsük el a bizalom képességét másokban.


#11. Nincs rutinjuk

A napi rutin nagyon fontos, nélküle például folyamatosan a bevásárló központban találhatjuk magunkat egy héten több alkalommal is, hogy beszerezzük azt, amit múlt alkalommal elfelejtettünk, vagy egy fontos munkát a hét végére hagyunk, majd alig győzzük befejezni határidőre.


#12. A tervezés hiánya

Sokat kockáztatunk azzal, ha nem tervezünk. Ügyeljünk arra, hogy mindig tudjuk, mit szeretnénk elérni, és kövessük nyomon az ehhez szükséges lépéseket. Vizsgáljuk felül, bővítsük vagy fejlesszük az előző negyedévben tanultakat, hogy csökkentsük az önszabotázs esélyét.


#13. Feladatok elvégzése fókusz nélkül

Egy feladatra koncentrálni nehéz lehet, különösen azért, mert közben kaphatunk e-maileket, zavaró üzeneteket, vagy mások szakítanak félbe. Érdemes tehát a feladat elvégzésének idejére ezeket a tényezőket eltávolítani a közelből, hogy egy dologra koncentrálhassunk.


#14. Elvesztett érdeklődés

Sokan akkor is tovább folytatják a munkájukat, mikor már kiveszett belőlük minden érdeklődés. Amikor ez megtörténik, hátra kell egyet lépnünk, és elemeznünk a helyzetet. Kérdezzük meg magunktól, miért érzünk így, és mi változtathatna a helyzeten. Néha elég egy egyszerű javítás, máskor olyan dologba kell kezdenünk, amely inspirálja a szenvedélyünket.


#15. Perfekcionizmus

Emlékszünk-e még a 20 perccel ezelőtt megírt e-mailre? Vajon hányszor húztuk meg a szöveget, kerestünk szinonimákat egy szóra, stb.? Ha nem törekszünk mindig a tökéletességre, akkor marad időnk fontosabb dolgokra, ahol az extra figyelem nagyobb hozamot eredményezhet.



A The Recrutier alapján



Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen