7 tipp a Google-től, hogyan irányíts sikeresen virtuális csapatokat

szerző: Jobline
2019 november 25.

Virágoznak a virtuális csapatok. A Gallup 2017-es jelentéséből kiderül, hogy az amerikai munkaerő 43 százaléka távmunkában dolgozik legalább félmunkaidőben. A Buffer globális kutatásában a dolgozók 99 százaléka nyilatkozta azt, hogy szeretne távmunkában dolgozni néhányszor a karrierje során. A Google mindenkinél jobban tudja, mivel jár a távmunkacsapatok menedzselése: 5-ből 2 csapattag több helyszínről dolgozik, illetve a meetingek legalább 30 százaléka folyik online, akár több időzónában is.

A tech-óriás kétéves kutatás után fedezte fel, mi teszi az online csapatokat sikeressé. Kiderült, hogy a távmunkában dolgozók sokkal produktívabbak és elkötelezettebbek, és kevesebbet szenvednek stressztől. Ez egy remek hír a cégeknek és dolgozóknak egyaránt, viszont tény, hogy némi tervezést igényel, hogy a virtuális csapatok valóban jól működjenek.

 

Itt van hét titok a Google-től, hogyan építsünk ilyen csapatokat:

 

Legyen erős, személyközi kapcsolat

A távmunka is jár súrlódásokkal. A Google felfedezte, hogy a világ minden táján a kapcsolatok építése megkönnyíti az együttműködést. Vannak logisztikai kihívások, mint például az ütemtervek időzónánkénti összehangolása vagy egy konferencia terem lefoglalása a videó beszélgetésekhez. Maga a technológia is korlátozhatja a személyes kapcsolatokat, a kép- és hangproblémák megzavarhatják a beszélgetéseket. Viszont minél több ember ismeri egymást személyesen, annál jobb lesz az együttműködés. A távoli csapatok kevesebb interakcióval rendelkeznek, mint a normál csapatok, ezért kulcsfontosságú a bizalom kiépítése és az emberek kapcsolatba lépési lehetőségeinek megteremtése. A „mit csináltál a hétvégén?” kérdés felvetése egy egyszerű, de remek módszer a kapcsolatépítésre. A projektek elindítása, a konkrét mérföldkövek lehetőséget kínálnak a csapat reflektálására és az elvárások összehangolására.

 

Tegyük láthatóvá a távoli csapatokat

A legtöbb szervezet még mindig audióhívásokat használ, pedig a videó konferenciák sokkal több előnnyel járnak: nemcsak lehetővé teszik az emberek számára, hogy mások arcát felismerjék, de a láthatóság a részvételt is ösztönzi. A sikeres csapatok lehetővé teszik a tagoknak, hogy mindenki felszólalhasson és megoszthassa gondolatait. Ha látjuk, hogy valaki szeretne belépni a beszélgetésbe, ösztönözzük őt, hogy hallassa hangját. Előbb mindig azok szólaljanak meg, akik nincsenek fizikálisan a helyiségben, ahol a videó konferencia zajlik.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

 

Világos elvárások meghatározása

Nagyon sok opció van a távmunkára. Csapatvezetőként tájékozódjunk afelől, ki honnan dolgozik, mert ez kiküszöbölheti azt, hogy egyes csapattagok olyan privilégiumokkal rendelkezzenek, amelyekkel mások nem. A világos szabályok elkerülik a zavart, a szükségtelen súrlódást és félreértéseket, mindenki tudja, mire számíthat a másiktól. Kérdezzük meg a tagoktól, mikor szeretnének találkozókat tartani, ne essünk feltételezésekbe. Hozzunk létre kommunikációs protokollokat, például határozzunk meg mi az elvárt válaszolási idő egy e-mailre. Az egész csapatot hívjuk meg a rendszerek kitalálására, mert a távmunka az együttműködésről szól, melyben mindenki aktív szerepet játszhat.

 

 

 

Forrás: Jobline

 

 

Legyünk jelen a tagok számára

Ha egy telefon megcsörren, amikor épp videó konferencia zajlik, akkor az sokkal idegesítőbb, mintha „élőben” történik a zavaró tényező. A távmunkások érzékenyebbek ezekre a zajokra, arra pedig végképp, ha figyelmen kívül hagyják őket. A jelenlét azt jelenti, hogy jobban figyelünk ezekre a dolgokra: csukjuk le a laptopunkat, némítsuk le a telefont, helyezzük képernyővel lefelé az asztalon, hogy szemkontaktusba léphessünk azzal a személlyel, aki a képernyő másik oldalán található. Ha valaki elszigeteltnek tűnik, derítsük ki, mitől. Mondjuk neki, hogy köszönjük a munkáját. Kerüljük a susmorgásokat azokkal, akik a teremben ülnek, és ugyanolyan figyelmet fordítsunk azokra, akik „kívül vannak”.

 

Kérjünk támogatást

Nem kell egyedül megváltoztatnunk a világot, legyen valaki, aki partnerünk a vezetésben, mert ez növelheti a siker esélyét. Egy ilyen partner visszajelzést ad, mentori támogatást nyújthat.

 

Az időzónák áthidalása

Olyan nincs, hogy tökéletes időpont a meetingre, ha globális csapatokról van szó. Általában a vezető választja ki a legmegfelelőbb időt, de sajnos mindig van egy-két olyan hely, ami ebből a szempontból biztosan kedvezőtlen időzóna alá esik. Ha játsszunk az időzónákkal, vagyis „forgatjuk” őket, akkor mindenki egyenlő arányban kap hideget és meleget: magyarán mindig más időzónát válasszunk, amely szerint a legkedvezőbb időpontban tartjuk meg a meetinget, így nem mindig csak bizonyos tagoknak kell alkalmazkodniuk másokhoz. Ezzel a technikával mindenki elfogadást és rugalmasságot tanul, ami mind kritikus jelentőségű képesség. A forgó ütemterv tehát kezelhetővé teszi az időzónák miatti kellemetlenséget.

 

Legyenek személyes tapasztalataink

A távmunka nem jelenti azt, hogy a tagok soha nem találkoznak egymással. A személyes interakciók nem helyettesíthetők még a technológiával sem. Legyenek tehát alkalmak, amikor találkozhatnak a tagok a valóságban is – legyenek képzések, workshopok, csapatépítő nyaralások, ahová mindenki eljöhet.

 

A sikeres virtuális csapatok sikerének titka megragadható egyetlen egy szóban: empátia. Ez egy szuperképesség, amely segít abban, hogy megértsük mások helyzetét. Az empátia közel hoz és megerősíti az együttműködést.

 

 

A Tlnt.com cikke alapján

 

 

Kövess minket a Facebookon!


Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen