Milyen a jó céges karrieroldal, és miért van rá szükség?

szerző: Jobline
2014 július 23. Szóljon hozzá

Egy komoly cég számára elengedhetetlen a karrieroldal létrehozása. Itt toboroz új munkatársakat, önéletrajzokat gyűjt, hogy adatbázist építhessen, és ez az oldal is nagyszerű lehetőséget nyújt a céges brand népszerűsítésére. De mitől lesz jó egy vállalati karrieroldal?

Bemutatkozás
Sok cég nem fordít kellő figyelmet karrieroldalának megtervezésére, pedig lehetséges, hogy az álláskereső itt szerzi az első benyomásokat az adott vállalatról. Nem elég tehát a meghirdetett állások felsorolása és egy gomb, amelyre kattintva a jelentkező feltöltheti az önéletrajzát, vagy egy e-mailcím, ahová elküldheti. A meghirdetett állás mellett a céget is el kell adni a jelentkezőnek. Érdemes bemutatni a vállalatot, személyes és autentikus formában: kik vagyunk, mivel foglalkozunk, miért érdemes nálunk dolgozni, hol található a székházunk, hogy néznek ki az irodák vagy a szerelőcsarnokok. Ha az álláskereső rövid videót talál a karrieroldalon a cég tevékenységéről, és néhány munkatárs is bemutatkozik, még nagyobb kedvet érez ahhoz, hogy a vállalathoz csatlakozzon.

Könnyű elérés, rendezettség
A cég nyitólapján a karrieroldalra mutató link legyen kiemelt helyen, hogy az álláskereső azonnal megtalálja. Ha sok meghirdetett állás van, csoportosítani kell őket.  

Állandó figyelem
A karrieroldal folyamatosan karbantartandó, a már betöltött állásokat azonnal ki kell venni a listából, ne frusztrálódjon az esetleg hoppon maradó álláskereső. Figyelni kell, hogy az álláskeresők mennyi időt töltenek a karrieroldalon. Ha túl keveset, ez azt jelentheti, hogy az oldal fejlesztésre szorul, mert nem elég informatív, attraktív.

Legyen megosztható és mobilbarát
A közösségi média korában gondolni kell arra is, hogy egy álláskereső esetleg értesíteni akarja a barátját a felkínált pozícióról. Legyen tehát megosztás gomb a meghirdetett állásoknál. Mivel egyre terjednek a mobil applikációk, a karrieroldalt érdemes elérhetővé tenni ezek számára, ez növeli annak esélyét, hogy sikerül megfelelő jelöltet találni az adott állásra.

Készítsük fel a jelentkezőt
Sok álláskereső, miután elküldte az önéletrajzát, úgy érzi, most ugrás következik a sötétbe, és fölöslegesen stresszel. Ennek elkerülésére a meghirdetett állással kapcsolatos információk között szerepeljen a karrieroldalon, milyen a felvételi folyamat. Megelőzi-e telefonos beszélgetés az első személyes interjút? Hány körben mérik fel a jelölt képességeit? Esetleg az utolsó körben a jelölt a cég külföldi központjában fog találkozni az ottani szakemberekkel? 

Forrás: Jobline

 

Megtérülő befektetés
Egy igazán jó karrieroldal felépítése és folyamatos karbantartása nem kevés anyagi ráfordítást, időt és energiát igényel, ám a haszon sem marad el. Felgyorsítja és megkönnyíti a toborzás folyamatát, továbbá népszerűsíti a cég brandjét, tehát a befektetés hosszú távon bőségesen megtérül.

A karrieroldal nem minden
Ha elkészült és jól működik a karrieroldalunk, nem szabad elégedetten hátradőlnünk. Ne feledjük, hogy a karrieroldal működtetése csak egy része a hatékony toborzási stratégiának. Továbbra is meg kell ragadni minden lehetőséget: jelen kell lenni az állásportálokon és -börzéken, ki kell használni az online és print hirdetési lehetőségeket.   

Hatékonyan és informatívan: néhány követendő példa
Az ere.net szerkesztői 10 kedvenc karrieroldalt sorolnak fel annak bemutatására, hogyan lehet kreatívan és hatékonyan alkotni ezen a területen. A portál favoritja a brit Hymens, amely nem globális brand, mégis könnyed eleganciával hozza mindazt, ami egy modern karrieroldaltól elvárható.

A főbb pozitív tulajdonságok:

  • a karrierlink azonnal felhívja magára a figyelmet a nyitóoldalon
  • a karrieroldalnak más a dizájnja, mint a főoldalnak, hogy még vonzóbb legyen a felhasználók számára
  • a FAQ szekció egyszerű, de tele van releváns információval
  • az alkalmazottak videóüzenetei megerősítik az álláskeresőket abban, hogy érdemes lesz velük az adott cégnél dolgozni
  • az interaktív blogban az álláskeresők kommentelhetnek és bármilyen kérdést föltehetnek
  • a cég Twitter-oldala elérhető a karrieroldalról
  • a karrieroldal tele van kulcsszavakkal, amelyek megkönnyítik, hogy az internetes keresőprogramok erre az oldalra vezessék az érdeklődőket
  • minden állásnak külön oldala van, és az állás neve szerepel a URL-ben. Ez is megkönnyíti a Google és más keresők dolgát
  • hatalmas előny a letisztult felület és logikus navigáció, ami megkönnyíti a releváns tartalmak megtalálását, illetve a visszatérést hozzájuk      

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

adatbázis  •  internet  •  karrieroldal  •  kereső  •  céges brand
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)