7 biztató jele annak, hogy a passzív jelölt szeretne már továbblépni

szerző: Jobline
2016 január 12.

A passzív jelöltek felkutatása és megnyerése nem egyszerű feladat, de némi odafigyeléssel rájuk lehet bukkanni, csak időt kell erre szánni. Bőségesen megtérül a ráfordítás.

Egy amerikai felmérés szerint a passzív jelöltek 28 százaléka nem keres ugyan aktívan munkát, de kész azonnal lépni, ha megfelelő állással kínálják meg. Ezeket a jelölteket sokkal könnyebb máshová csábítani, mint a többieket, miközben nem kell olyan kiélezett versenyre számítani, mint az aktív jelöltek piacán. Ezért minden recruiternek minél több időt kell szánnia a váltásra hajlamos passzív jelöltek szegmensére – tanácsolja a Recruiter.

De hogyan lehet rábukkanni ezekre az ígéretes jelöltekre?

Vannak bizonyos jelek – főleg a közösségi médiás profilokon –, amelyek arra utalnak, hogy a passzív jelölt szívesen továbblépne, ha lenne hova. Hét ilyen jelre különösen érdemes odafigyelni:

1. A jelölt régóta dolgozik a jelenlegi pozíciójában – sokkal hosszabb ideje, mint bármelyik korábbi munkahelyén
Ha a jelölt túlságosan régóta tölti be ugyanazt a pozíciót ugyanannál a cégnél, vagyis e hosszú idő alatt nem léptették elő, valószínűleg kezd elhatalmasodni rajta az érzés, hogy karrierzsákutcába jutott. Érdemes őt egy csábító ajánlattal megkeresni, mert nyilván nem akar ugyanabban a székben megöregedni.

2. A jelölt túl sokszor vált
Ez az eset a fenti ellentéte. Ha a jelölt túl gyakran vált pozíciót akár egy cégen belül, akár állásról álásra ugrálva, ez arra utal, hogy nem találja a helyét. Amennyiben kap egy olyan ajánlatot, amely kielégítő hosszú távú perspektívát ígér számára, nem fog habozni.

3. A jelölt nagyon aktívvá válik a közösségi médiában
A LinkedIn fent említett kutatása szerint a továbblépni kész jelölt hirtelen nagyon aktívvá válik. Többet kommunikál a networkjének tagjaival, különböző csoportokhoz csatlakozik, sokat kommentel, szakmai blogot indít, új ismeretségeket köt – mindez annak lehet a jele, hogy új munkára vágyik.

4. Túl sokat facebookozik munkaidőben
Jó esetben a passzív jelölt a toborzó ismerőse a közösségi médiában, és ha azt lehet észrevenni, hogy például folyton a Facebookon időzik munkaidőben, az valószínűleg azt jelenti, hogy nem köti le a munkája és nem elég elkötelezett a munkaadója iránt.

Persze az is meglehet, hogy közönséges henyélővel van dolgunk, aki azért facebookozik állandóan munkaidőben, mert így szereti legszívesebben elütni az idejét. Mégis érdemes próbálkozni, mert a legtöbb esetben ha valaki értelmes, izgalmas, fontos munkát kap, és még rendesen meg is fizetik érte, egy csapásra elkötelezett alkalmazottá válik.


 

5. A jelölt jelentős évfordulóhoz érkezett a karrierjében
A LinkedInnek van egy remek kis szolgáltatása: felhívja a figyelmet arra, hogy a profil tulajdonosa mondjuk a tizedik évfordulóját ünnepelheti annak, hogy az adott munkahelyen dolgozik. Ilyenkor sokan elgondolkodnak, mit értek el – a példánál maradva – tíz év alatt a cégnél, milyen kilátásaik vannak, megérte-e nekik egy hosszú évtizedig ottmaradni. A toborzónak ez kiváló pillanat arra, hogy lecsapjon, és felhívja a merengő figyelmét néhány nagyszerű lehetőségre.

6. Fontos munkatársak távoznak a jelölt cégétől
Ha nagy a mozgás a passzív jelölt cégénél, és egyre több fontos kolléga néz új állás után, egyrészt arra lehet következtetni, hogy bajok vannak a céggel, másrészt a jelölt körül kezd elfogyni az a támogató hálózat, amely eddig segítette abban, hogy hatékony munkát tudjon végezni. Ráadásul amikor egy csomó jó kolléga elmegy, az ott maradók rendszerint idegesek és bizonytalanok lesznek, csökken az elkötelezettségük. Emberünket ekkor nem árt meghívni egy jó kávéra, hogy elmondhassa kétségeit és meghallgathassa, milyen érdekes dolgokat tud mondani neki a toborzó.

7. A jelölt munkaadója fúzióra vagy akvizícióra készül
Fúzió vagy akvizíció idején óriási kavarás indul be, osztályokat szüntetnek meg, alakítanak át, üzletágakat szerveznek ki, újraosztják a pozíciókat és így tovább. A gyors és átláthatatlan változásokat, a bizonytalanságot a legtöbb munkavállaló nem szereti, az emberi természet már csak olyan, hogy stabilitásra vágyunk. A toborzónak ekkor kell lecsapni a megfelelő ajánlattal.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen