7 általános hiba az értékesítés és a marketing együttműködésében

szerző: Jobline
2017 április 12.

Gyakran a kis buktatók okozzák a legnagyobb veszteséget.

Az értékesítés és a marketing a vásárlókkal a legközvetlenebb kapcsolatban álló két terület egy vállalaton belül. A legfontosabb bevételgenerátorokként ez a két terület az, amelyen keresztül a leginkább megmérettetik az üzlet, ezek a szervezet növekedésének fokmérői. Ezért kell biztosítanunk ennek a két létfontosságú csapatnak a hatékony együttműködését, hiszen csak így tudjuk a legjobb képet mutatni a vállalatról a piacon, és fogyasztásra ösztönözni az ügyfeleket. A szorosabb értékesítési és marketing-együttműködés ráadásul megnöveli az eladási produktivitást: 5 százalékos növekedés az értékesítésben akár 20 százalékos pluszt is hozhat a nyereségben.

De vajon mi állhat az együttműködés útjában? A következőkben azokat a legáltalánosabb hibákat vesszük sorra, amelyek egy kis odafigyeléssel könnyen kikerülhetők:

1. A probléma semmibe vétele
A legnagyobb hiba, ha vakok vagyunk a problémákra. A probléma tagadása egyben a fejlődés tagadása is, a status quo elfogadásával pedig csak nehezítjük a helyzetet, amely egyébként kezelhető lenne. Túl sok vállalat esett már abba a hibába, hogy az értékesítési és marketing osztályok nem érezték szükségét annak, hogy lépést tartsanak a körülöttük lévő világgal. Hogyan maradhatott le a Kodak a digitális kamera forradalmáról? Hogyan nem láthatta a Canon az okostelefonok beépített kameráinak fenyegetését? – ezek sajnos már költői kérdések maradnak.


2. Hiszünk a pillanatragasztó-szerű megoldásokban
A világ türelmetlen, és egyre kevésbé tudunk koncentrálni. Rövid távon akarunk eredményeket elérni, azonnali megoldásokat várunk. Ugyanakkor a tűzoltás ritkán működik.

Amikor az értékesítés nem tűz ki célokat, számos vállalat megpróbál rövid távú megoldásokat találni. Melyek lehetnek ezek?

Több értékesítési tréning: A 19. századi német pszichológus, Hermann Ebbinghaus szerint a tudás 87%-át 30 napon belül elfelejtjük. Mi történik vajon az értékesítési tréninget követő 30 nap után? Népszerű csodaszer, ám ritkán válik be.

Több értékesítési képviselő alkalmazása: A népszerű választás ésszerű magyarázata az, hogy ha X számú értékesítő képviselő Y számú bevételt hoz, akkor több értékesítéső több bevételt fog hozni. Ugyanakkor több értékesítő egy hibás értékesítési és marketingkörnyezetben nem fogja a kívánt eredményeket biztosítani.

Több értékesítési vezető alkalmazása: Csak abban az esetben lehetne az eladások számát növelni ezzel, ha az értékesítés és marketing harmóniában működne együtt. Ha viszont nem ez a helyzet, miért kell több vezetésre pénzt költeni?

 



3. Senki sem felelős az értékesítés-marketing együttműködésért
Az értékesítésnek és a marketingnek nyilvánvalóan együtt kell működnie. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, keresztfunkcionális folyamatokat kell létrehozni annak érdekében, hogy mindkét oldal összehangoltan működjön. Ha nincs közvetítő, nincs együttműködés.

Marketinges pozíciót keresel? A Jobline-on számos ajánlat közül válogathatsz!


4. Az emberi tényező elhanyagolása
Az együttműködés személyek közötti ügy, hatékonysága azon múlik, hogy az emberek miként végzik a feladatukat. Amikor jó együttműködést szeretnénk az értékesítés és a marketing között biztosítani, fontos, hogy figyelembe vegyük az emberi tényezőt. Csupán ezután jöhetnek azok a kérdések, mint például hogyan tudják támogatni egyes részlegek egymást, milyen eszközöket, illetve milyen folyamatokat és mutatókat kell erre használniuk. Az emberek jönnek először, csak utána a többi.


5. A technológia csodájában hiszünk
Amíg a technológiát a helyén kezeljük, semmi gond nincs vele. Nyilvánvaló, hogy még a legfejlettebb technológiai is hatástalan marad, ha nincsenek meg a megfelelő emberek és üzleti folyamatok.

Ha értékesítési területen szeretnél karriert építeni, vedd sorra a Jobline.hu ajánlatait!

6. A vezetőség támogatása nélkül harcolunk
A középvezetők vagy egy fiatal csapat változtatni akarása kudarcra vannak ítélve, hacsak nem kapják meg a felsővezetőség támogatását.


7. Azonnali eredményeket várunk
Néha azt gondoljuk, hogy az eredmények máról holnapra születnek meg, pedig a helyzet az, hogy minden változáshoz idő kell.



A LinkedIn cikke nyomán.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen