Ezért merj néha káromkodni a munkahelyeden
Egy kutatás azt mutatja, semmi bajod nem lesz abból, ha olykor-olykor elhagyja néhány szitokszó a szádat munka közben. Sőt! A kollégáid sokkal hitelesebbnek és meghízhatóbbnak fognak tartani.
Egy 2016-os tanulmány szerint az amerikaiak napi 80-szor káromkodnak, ennek ellenére a káromkodást még mindig tabunak tekintik. Egy 2015-ös felmérés szerint a munkáltatók 81 százaléka gondolja azt, hogy a káromkodás megkérdőjelezi a munkavállaló professzionalizmusát. Mégis rengeteg kutatás jutott arra a következtetésre, hogy a káromkodásnak számos előnye van mind a magán, mind a szakmai életünkre nézve.
Azok az emberek, akik gyakrabban káromkodnak magánéletükben, magasabb szintű integritással és érzelmi intelligenciával rendelkeznek, nagyobb a szókincsük és magasabb az intelligencia hányadosuk is. A káromkodás olyan érzéseket és véleményeket közvetít, amelyeket a hétköznapi nyelv nem képes, ezért az emberek jobban megismerik a másikat, erősebb kapcsolatokat alakíthatnak ki, ami nagyobb bizalomhoz vezet.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
SZAKMUNKÁS ÉS FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK
A káromkodásnak egészségügyi előnyei is vannak. Egy jól időzített szitkozódás csökkenti a kellemetlen érzést, fokozhatja a fájdalomtűrő képességet. Egy tanulmányban a résztvevők képesek voltak 50 százalékkal hosszabb ideig jeges vízbe tartani a kezüket, ha közben átkozódtak, mint ha semleges szavakat használtak. A káromkodós embereknek jobb a keringése, nyugodtabbak, nagyobb irányítást és jólétet érzékelnek.
A munkahelyi káromkodással kapcsolatos kutatások azt mutatják, hogy a káromkodás növeli az érvek hatékonyságát, a meggyőzőképességet. Az olyan ágazatokban, mint a gyártás és az informatika, a legszorgalmasabb és legtermékenyebb csapatok sokféle káromkodással heccelik egymást, és jobban is bíznak egymásban. Az értékesítésben a káromkodás több nyereséget eredményezhet, ha mindkét fél ez teszi – pontosan 18 százalékkal, ahogy az egy 73 ezer értékesítési hívás elemzése alapján kiderült.
A bizonyítékok ellenére a káromkodás továbbra is tabu, különösen a szakmai környezetben, és főleg nők szájából. Érdekes adat, hogy nemcsak az emberek káromkodnak, hanem a csimpánzok is (és valószínűleg a macskák is ezt teszik, de ezt egyelőre mérni nem tudják). A majmok, akik képesek jelnyelven kommunikálni, ugyanazt a jelet használják a „piszkos” szóra, mint a „szar” kifejezésre.
Tehát legközelebb, amikor kifogytál az ötletekből, vagy el kell érned a negyedéves értékesítési célt, ereszd el nyugodtan magadat és használj minél több b-vel kezdődő „varázsszót”.
A Fast Company cikke alapján
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!