HR-es felmérés: a toborzásban egyre nagyobb az online média szerepe

szerző: Jobline
2014 július 17. Szóljon hozzá

A HVG felmérést végzett humánerőforrás-szakemberek körében toborzási tapasztalataikról. A nem reprezentatív kutatásban 75 HR-es vett részt, kérdőívre válaszoltak online. A válaszok alapján megállapítható, hogy a toborzásban egyre nő az online média jelentősége.

A felmérés 2014 júniusában készült. A válaszadók között legnagyobb arányban az autóipar, az IT-szektor, a logisztika és a kereskedelem HR-esei szerepeltek. A humán erőforrás-szakemberek 54 százaléka 6-15 éves szakmai gyakorlattal rendelkezik. 

Nehéz a szakemberek kiválasztása
A válaszadóknak tízpontos skálán kellett értékelniük, mekkora nehézséget jelent a megfelelő szakemberek kiválasztása. 1 pontot ért, ha a kiválasztás egyáltalán nem jelent nehézséget, míg 10-et, ha az új munkatárs megtalálása rendkívül nagy probléma. Az adott szektorok szerinti válaszok átlaga azt mutatja, hogy a kiválasztás a közepesnél nehezebb: 6,7 pontos eredmény született.
Ugyancsak tízpontos skálán értékelték, mekkora nehézséget jelentenek egyes tényezők a munkaerő-toborzás során. (1 pont = nem jelent nehézséget; 10 pont = rendkívüli nehézséget jelent) A válaszok szerint a legnagyobb gond a jelöltek képzettségével van (7,3 pont). A toborzási nehézségek sorában ezt követi az erős munkaerőpiaci verseny (6,3 pont), majd a jelöltek motiváltságának hiánya (6 pont).

Forrás: Jobline

Nagyon fontos az online média szerepe
A szakemberek szintén pontozták, mennyire hatékonyak a különféle toborzási csatornák. (1 pont = egyáltalán nem hatékony, 10 pont = rendkívül hatékony). A válaszadók szerint az internet jelentősége óriási: az állásportálokat tartják a leghatékonyabbaknak (7,4 pont). Mögöttük csak kevéssel maradnak le a belső adatbázisok és ajánlások (6,8 pont), illetve a fejvadászcégek és munkaerő-közvetítők (6,4 pont). A középmezőnyben kapott helyet a világ legnagyobb állásportálja, a LinkedIn (4,6 pont), illetve az átlagosan több mint napi 800 millió aktív felhasználót felmutatni képes Facebook (4,2 pont).
A következő kérdés arra vonatkozott, mennyire jelentős tényező a munkaerő-toborzásban az online média. (1 pont = egyáltalán nem jelentős, 10 pont = rendkívül jelentős) A válaszok szerint a HR-szakemberek hatalmas jelentőséget tulajdonítanak az online média szerepének a toborzásban (átlagosan 7,8 pont). Különösen magas érték (8,5 pont) született az elktrotechnikai/elektronikai szektort illetően.

Forrás: Jobline


Vezet a Facebook és a LinkedIn
A felmérés azt mutatja, hogy a világtendenciával összhangban nálunk is egyre fontosabb a HR-esek számára a közösségi média. Arra a kérdésre ugyanis, hogy munkaerő-toborzáshoz mely közösségi médiaplatformokat szokták használni, a válaszadók 56 százaléka említette a Facebookot mint lehetőséget, míg a második helyet a LinkedIn szerezte meg (53%). Egyelőre kevésbé fontosak a különféle blogok (15%), illetve a legnagyobb kereső, a Google (7%).


ONLINE TOBORZÁSI KONFERENCIA október 8-án. További információ: http://konferencia.hvg.hu/online-toborzasi-konferencia.html

Forrás: Jobline

hr  •  Facebook  •  LinkedIn  •  HVG-kutatás  •  online toborzás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)