Ilyen munkaadót kedvelnek az interneten böngésző álláskeresők

szerző: Jobline
2014 november 04. Szóljon hozzá

A cégek karrieroldalait böngésző álláskeresők nemcsak a munkavállalók beszámolóira kíváncsiak, hanem arra is, mit válaszol ezekre a munkáltató. Annál a cégnél vállalnak legszívesebben munkát, amely sok energiát fektet a márkaépítésbe.

A Glassdoor álláskereső portál 1000 felhasználó körében végzett felmérést, és azt találta, hogy a válaszadók 89 százaléka fontosnak találta a munkáltató álláspontját.

Menedzselni kell a céges márkát
A megkérdezettek 94 százaléka úgy vélekedett, hogy olyan állásra jelentkeznek szívesen, ahol azt látja, hogy a munkáltató aktívan menedzseli a márkáját, azaz rendszeresen posztol a vállalati kultúráról és a munkahelyi környezetről, frissíti a profilját és válaszol a vele kapcsolatos véleménynyilvánításokra.

NE HALOGASD! Állíts be Álláspostát a friss pozíciókról, most még egy Sony Xperia Z2-t is nyerhetsz!

A válaszadók 69 százaléka állította, hogy jó véleménye alakult ki a munkáltatóról, ha egy igazgató vagy a cég más képviselője reagált a munkavállalói értékelésekre.
„Ha a munkáltatók nem vesznek részt a párbeszédben, roppant értékes jelölti körről mondanak le – mondta a Bloomberg BNA kérdésére Lisa Holden, a Glassdoor munkáltatói elkötelezettségért felelős menedzsere. – Azt találtuk, hogy a Glassdoor felhasználóinak 46 százaléka elolvassa a cégről szóló beszámolókat, mielőtt találkozik a kiválasztási szakemberükkel. Ez azt jelenti, hogy az emberek utánanéznek a cégnek és kiértékelik mint potenciális munkáltatót, mielőtt egy szót is váltanának a HR-essel.”


Mire kíváncsi az álláskereső?

A kutatás szerint az álláskeresők öt hasznos információra kíváncsiak: milyen tényezők miatt lehet a cég vonzó munkahely (76 százalék); mennyire vonzó a juttatási csomag (70 százalék); milyenek a bónuszok (62 százalék); milyen a cég küldetése, víziója és értékrendje (60); végül melyek az alapvető információk, például elhelyezkedés, alkalmazottak száma, éves bevétel (55 százalék).

Az álláskeresők azonban gyakran nem találják ezeket az információkat a cég honlapján. Bár a juttatási csomag a második legfontosabb adategyüttes a listán, a legtöbb cég ezt csak akkor árulja el, ha a jelölt már jelentősen előrehaladt a kiválasztási folyamatban, jegyzi meg a Glassdoor. A harmadik legfontosabb információt, a bónuszok rendszerét pedig a legtöbb esetben addig nem ismeri meg az álláskereső, míg felvételt nem nyert a céghez.

A közösségi média nyújtotta lehetőségek
Holden szerint ha egy munkáltató el akarja érni a legjobb jelölteket ezekkel a kulcsinformációkkal, aktívan jelen kell lennie azokon a netes oldalakon, amelyeket az álláskeresők sűrűn látogatnak.
„Szinte lehetetlen olyan gyorsan frissíteni a céges karrieroldalt, amilyen ütemben más online platformokon kommunikálhat a munkáltató – mondja Holden. – Ha egy munkáltató kihasználja a más platformok nyújtotta lehetőségeket is, sokkal dinamikusabban be tudja mutatni a céget és közvetlenebbül szólhat a jelöltekhez. A Twitter és más közösségi fórumok nagyszerű platformot biztosítanak ahhoz, hogy egy munkáltató elmondhassa, igazából milyen érzés annál a cégnél dolgozni.”  

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!  
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)