A jó HR-es 5 újévi fogadalma

szerző: Jobline
2015 január 15. Szóljon hozzá

Bár néhány közgazdász a vészharangot kongatja, újabb világválság eljövetelét jövendölve, sok gazdasági szakember optimista 2015-öt illetően. Egy amerikai HR-es is derűlátó, összeszedte, mire érdemes koncentrálni a szakmának most, hogy felpörögni látszik az amerikai gazdaság.

Jerome Ternyck egy toborzási cég, a SmartRecruiters alapító vezérigazgatója. Öt pontban foglalta össze, milyen innovatív irányban érdemes haladnia egy amerikai HR-esnek, ha ki akarja használni a gazdasági fellendülés okozta pezsgést.

1. Hanyagold az old school jelentkezési lapokat
2015 az első év, amikor a millenniumi generáció képviselői alkotják az álláskeresők többségét. Ez a nemzedékváltás megköveteli, hogy a cégek alkalmazkodjanak a fiatal munkavállalók igényeihez, akik okostelefonjukkal és tabletjükkel másodpercek alatt intézik ügyeiket. Ma már nem várható el, hogy a jelölt felmenjen a cég honlapjára, és komótosan kitöltse a csillaggal jelölt rubrikákat - élményalapú jelentkezési procedúrára van szükség, amely rövid és hatékony, ugyanakkor örömet okoz a felhasználónak. A cégeknek tehát meg kell szabadulniuk a régi jelentkezési módszerek ballasztjától.

2. Fókuszálj a közösségi toborzásra
A közösségi szakmai hálózatok az elmúlt négy évben elkezdték háttérbe szorítani a hagyományos állásportálokat és céges karrieroldalakat. Egy felmérés szerint az átlagosnál jobb jelöltek többségét ezekből a közösségi hálózatokbólsikerült toborozni, ezért a networkök jelentősége tovább nő.

Forrás: Jobline


3. Irány a mobil!
Szintén földrengésszerű változások zajlanak telefóniában: mind több jelentkező az okostelefonját használja álláskeresésre. Egy felmérés szerint globálisan 90 százalékos (!) felfutás volt tapasztalható 2013-ról 2014-re, és ez a tendencia folytatódni látszik. Ternyck azt tanácsolja, hogy minden cég szélsebesen lásson neki, hogy mobilra optimalizálja a honlapját, különben lemarad a versenyben. Át kell állni a 24 órás, real time toborzásra, ahol a HR-es nem akkor lép kapcsolatba a jelentkezővel, amikor éppen leül a gépe elé, hanem azonnal.

4. A toborzás legyen csapatjáték
A kiváló jelöltekért folyó háború egyre ádázabbá fog válni az előrejelzések szerint, mivel a talent pool zsugorodóban van Amerikában. Ternyck szerint a kis- és középvállalatok akkor tudnak versenyben maradni a nagyokkal, ha a toborzás nem egyszemélyes döntés függvénye lesz, hanem három-négy fős csapatok egyesítik erőiket, ahol a tagok egymást támogatják, amikor kiválasztják és értékelik a jelölteket.

5. Marketinges szemlélettel közelíts a toborzáshoz
Itt az ideje, hogy a HR-es sales- és marketingszemlélettel tekintsen a kiválasztásra, ahol a jelölteket fogyasztóként kezeli. A párhuzamok nyilvánvalóak: ismerni kell a tehetségeket illető keresletet és kínálatot; létre kell hozni a céges márkát, amely pozitív érzelmeket ébreszt a jelöltekben; hatásos üzeneteket kell kidolgozni és célbajuttatni speciális csatornákon keresztül (közösségi média, céges honlap, állásportálok). Az egész toborzási folyamat az eladásról szól, ezért érdemes elsajátítani a merketingesek észjárását.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 

hr  •  toborzás  •  innováció
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)