Toborzók figyelmébe: 4 tipp, hogy megnyerd magadnak az emberedet

szerző: Jobline
2015 január 19. Szóljon hozzá

A toborzók sok energiát fektetnek az ideális jelölt megtalálásába, ám elkövetnek alapvető hibákat, amelyek nélkül sokkal könnyebb lenne a dolguk. Most a másik oldal, azaz a toborzás egyik "szenvedő alanya" összefoglalja javaslatait, mindkét fél örömére.

Korábban szó volt arról, hogy 2015 a LinkedIn éve lesz a toborzás terén, miután a profilok száma átlépte a bűvös 300 milliós határt. Mark Milley szoftvertervező is a LinkedInnel kapcsolatos tanácsaival kezdi, természetesen a LinkedInen közölt cikkében.

A LinkedIn lehetővé teszi a globális toborzást. Mint kelendő szoftverfejlesztő, nem ismeretlenek számomra a hideghívások, de sok toborzó ügyetlenül mutatkozik be, ezért megöli a kapcsolatot, mielőtt még kialakuhatott volna. Íme néhány tipp, hogyan teheted sikeresebbé a jelöltek bevonzását.

1. Az első benyomások
Nyilvánvaló, hogy egy kapcsolatteremtésen alapuló szakmában létfontosságú, hogyan mutatkozik be az ember online, különösen a LinkedInen.

Ha szeretnél bemutatni az ügyfelednek, de a profilképed olyan, mintha egy randioldalra készült volna, lehet, nem akarom, hogy képviseld az érdekeimet (különösen, ha a kép szemlátomást egy bárban ábrázol, és úgy tűnik, a következő feles után kénytelen leszel felülvizsgálni az aznap esti italfogyasztási stratégiádat).

Alapszabály, hogy olyan profilképet tölts föl, amely azt sugallja, mit vársz el a jelölttől, ő milyen stílusban mutatkozzon be az ügyfélnek. A szexi felső, napszemüveg, csücsürítés itt nem játszik, hagyd meg a Twitter meg a Facebook számára (ámbár a csücsörítést legjobb, ha általában elfelejted).

Forrás: Jobline

 

2. Ne te kapcsolódj hozzánk, minket kapcsolj magadhoz
Rendszeresen kapok toborzóktól kapcsolatkérési üzeneteket a LinkeInen, amelyek nem tartalmaznak semmilyen információt az alapértelmezett szövegen kívül, miszerint szeretnének kapcsolatba lépni velem. Ehelyett azt kellene elárulni, hogy én miért szeretnék kapcsolatba lépni veled. Mondd el, mit kínálsz. Áruld el, ha veled dolgozom, az miért jobb a karrierem szempontjából, mintha más fejvadászokkal barátkoznék. Nyűgözz le. Ez az első alkalom, amikor kapcsolatba lépsz a jelölteddel, ne vesszen kárba.

Úgy vagyok vele, hogy ha egy általam teljesen ismeretlen személy kapcsolatba akar lépni velem, azt hajlamos vagyok tolakodásnak venni. Jobb lenne, ha egy egyszerű, informatív üzenettel kezdenéd, hadd döntse el a címzett, akarja-e azt a kapcsolatot.

Úgy sejtem, a toborzók körében bizonyos filozófia rejlik amögött, hogy minél több kapcsolatot akarnak létesíteni, mert akkor nagymenőnek tűnnek, akik óriási hálózatot tartanak fenn. Én viszont szívesebben dolgozom olyan toborzóval, akinek kisebb a hálózata, de ott erősek a kapcsolatok, ahelyett, hogy valakinek tízezernél is több tagot számláló hálózata van, de alig emlékszik a tagjaira.

3. Ismerd meg a szakmát
Ha valaki talent poollal dolgozik, nem árt, ha bizonyos mértékben ismeri az adott szakmát. Amennyiben a jelöltek programozók, nem muszáj diplomát szerezni számítástechnikából (bár az e területen dolgozó legjobb toborzók elmondhatják ezt magukról), de annyit mindenképpen tudnod kell a szakmáról, hogy technikai szempontból értékelni tudd a jelölt képességeit, és saját érdekedben megértsd a vele kapcsolatos kérdéseket és válaszokat.

4. Mutass érdeklődést
Tökéletesen értem, hogy végül is nem én vagyok az ügyfél, hanem a megrendelő cég. Ugyanakkor senki nem szereti, ha puszta terméknek tekintik, amit el kell sózni a piacon.

Értsd meg – de tényleg –, hogy emberek életét befolyásolod, és nemcsak a jelöltét, hanem a házastársáét és a gyerekeiét is. Az a munkaadó, amely forgóajtóként működik, aranybánya lehet a toborzók számára, de a toborzók a saját karrierjük érdekében is jobban tennék, ha távol tartanák magukat azoktól a cégektől, ahol pocsék dolguk van az alkalmazottaknak.

Szóval törődj azokkal az emberekel, akikről az önéletrajz szól. Ha nem tetszik, amit mondok, valószínűleg rosszul választottál szakmát.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)