Szerelemből jobban megy a munka

szerző: Jobline
2015 február 06.

Józan paraszti ésszel arra lehet következtetni, hogy aki szereti a munkáját és a munkahelyét, annak jobb a teljesítménye. Egy friss amerikai kutatás teljes mértékben alámasztja ezt a sejtést.

Az alkalmazottak hatvan százaléka gondolja úgy, hogy a munkáltatója iránti pozitív érzelmeinek jó hatása van a teljesítményére, 55 százalékuk pedig úgy érzi, kisebb a stressz, ha szereti a munkahelyét.

Mindez a Virgin Pulse közvéleménykutató reprezentatív felméréséből derül ki, amelyet ezer amerikai és kanadai munkavállaló bevonásával végeztek.

A kutatás általános következtetése, hogy a vezetőség támogató attitűdje kulcsfontosságú az elkötelezett munkaerő megteremtésében.

Forrás: Jobline


Mi szükséges még ahhoz, hogy az alkalmazott szeresse a munkáltatóját?

A legfontosabb tényezők:
* a válaszadók 53%-a szerint az érdekes és kihívást jelentő feladatok
* 38% százalék úgy véli, a cég küldetése a legfontosabb számára
* a válaszadók csaknem 40%-a a kollégák miatt szereti a munkahelyét
* 63% szerint a cég és a munkatársak iránt érzett „szeretet” pozitívan hat a koncentrálóképességre és a teljesítményre
* 55% úgy érzi, a pozitív érzelmek jótékonyan csökkentik a munkahelyi stresszt

Logikus a következő kérdés: a cégek hogyan tehetik barátságosabbá a munkahelyi környezetet?
* A munka / magánélet egyensúlyának támogatása a legfontosabb az alkalmazottak számára.
* A válaszadók csaknem 40%-a arra vágyik, hogy a munkáltatója bárcsak jobban törődne a munka / magánélet egyensúlyának megetremtésével.
* 44%-uk számára a rugalmas munkavégzési feltételek jelentenék a legnagyobb jótéteményt.
* a munkavállalók 30%-a jelezte, hogy „a jólétét támogató ingyenes programok és források” biztosítását várja el a munkáltatójától.

Az alkalmazottak 28%-a szerint „a fizikai, mentális és szociális egészség megőrzése” a legfontosabb számára az általános boldogság eléréséhez, ehhez képest csupán 22% százalékuk nevezte meg az anyagi stabilitást mint az elégedettség zálogát.

„A kutatás eredménye egy régóta ismert igazságot erősít meg: ha a cég pozitív érzelmeket közvetít az alkalmazottai felé és nyilvánvalóvá teszi, hogy gondoskodni kíván róluk, a dolgozók elkötelezettsége nő és hosszú távon lojálisak lesznek a vállalat iránt – nyilatkozta Chris Boyce, a Virgin Pulse vezérigazgatója. – Ha a cég olyan eszközöket, programokat és forrásokat nyújt az alkalmazottainak, amelyek elősegítik, hogy minél jobban érezzék magukat, ezzel a legjobbat tudja kihozni belőlük.”


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen