7 biztos tipp, hogy tökéletesen működjön a munkahelyed

szerző: Jobline
2015 április 09.

Vedd körül magad nálad okosabb emberekkel, kényeztesd a legjobb munkatársaidat, szeresd, amit csinálsz. Laszlo Bock, a Google HR-főnöke újabb műhelytitkokat árul el.

Nemrég Mark Zuckerberg, a Facebook alapító vezérigazgatója elmondta, olyan embereket szeret fölvenni maga mellé, akiknek szívesen lenne az alkalmazottja. (Így lett Sheryl Sandberg a FB operatív igazgatója.) Most a tech-univerzum másik sztárja, Laszlo Bock, a Google „emberügyi igazgatója” mesélte el a The Guardiannek, milyen alapelvek kristályosodtak ki munkája során.

  1. Keress értelmet a munkádban
    Életünk nagyjából harmadát munkával töltjük, ezért nem mindegy, hogyan telik el ez a rengeteg idő. Ha megpróbáljuk elképzelni, hogy a munkánkból más embereknek milyen előnye származik, nemcsak hatékonyabban, hanem boldogabban is végezzük feladatainkat. Ha valakinek a halfilézés a mestersége, elégedettséggel töltheti el, hogy táplálja az embereket. A vízvezetékszerelő arról gondoskodik, hogy az emberek ne beázott lakásokban éljenek. Bármit teszünk, az valaki számára biztosan hasznos, és ez nekünk is legyen fontos.
  2.  Bízz az emberekben
    Legyél őszinte az emberekkel, és add a tudtukra, hogyan működnek a dolgok. Ugyanígy fordítva: egy nagy cégnél a véleménygyűjtő doboz rendkívül pozitív hatással van az emberekre, ha tudják, hogy a javaslataikat el is fogják olvasni. Kis cég esetében a vezetők rendszeresen kérdezzék meg a munkatársakat, min változtatnának, vagy hogyan cselekednének, ha övék lenne a vállalkozás. Pont ez a cél ugyanis: hogy úgy dolgozzanak, mintha ők lennének a tulajdonosok.
  3. Csak nálad jobb munkatársakat vegyél föl
    A szervezetek gyakran elkövetik azt a hibát, hogy minél gyorsabban be akarnak tölteni egy pozíciót, ahelyett, hogy megkeresnék a tökéletes jelöltet. A rosszul kiválasztott munkatárs aztán nemcsak maga dolgozik elégtelenül, de lehúzza a maga szintjére a többieket is. Többedmagaddal irányítsd a kiválasztási folyamatot, előre állapítsd meg a követelményeket, ne vállalj kompromisszumot. Rendszeresen ellenőrizd, az új munkatársak jobbak-e, mint a régiek, és ha nem, keress olyanokat, akik magasabb minőséget képviselnek.


    Forrás: Google

  4. Támogató kritika
    Mindenki hibázik, és ha nem tud tanulni belőle, annak az egész szervezet a kárát látja. Ha a hiba kritikájának negatív szakmai vagy anyagi vonzata is van, az adott munkatárs ellenállást fejt ki, ahelyett, hogy fejlődne. Ezért mindig ezzel az attitűddel kell közelíteni: „Hogyan segíthetnék abban, hogy sikeresebb legyél?”
  5. Két dologra figyelj nagyon – a legrosszabb és a legjobb munkatársaidra
    Figyeld meg, kik a legjobb munkatársaid, nem csupán általában, hanem speciális szempontok alapján is. Például ne a legjobb értékesítőt keresd, hanem azt, aki bizonyos nagyságrendet illetően teljesít a legjobban. Ha megtaláltad, állítsd példaként a többiek elé, és tanítsa is őket. Jól figyeld meg az ilyen munkatársaidat, bombázd őket kérdésekkel, és minden tudást szívjál ki belőlük.     
    Ugyanakkor légy megértő a legrosszabbakkal szemben. Ha a kiválasztásuk rendben volt, azért teljesítenek alul, mert rossz helyen vannak, nem pedig azért, mert inkompetensek. Segíts nekik abban, hogy új feladatkört találjanak. Ha nem megy, azonnal szabadulj meg túlük, mert ők is boldogabbak lesznek, ha olyan helyen dolgoznak, ahol nem ők a legrosszabbak.
  6. Légy takarékos és bőkezű
    Mindaz, amit a Google napi szinten a munkatársaknak nyújt, alig kerül valamibe. Az ingyen étel-ital költségeit ügyesen ki lehet kalkulálni, a meghívott előadóknak csak egy terem és egy mikrofon kell. De amikor a munkatársak nagy szükségben vannak, mélyen a zsebünkbe nyúlunk. A bőkezűségnek óriási pozitív hatása van, ha valakinek fedezni kell az orvosi költségeit vagy új családtag érkezik.
    Ez egy kisebb vállalkozásra is igaz. Apám több mint harminc évig vezetett egy mérnöki irodát, és nagyon törődött az embereivel. Amikor valaki már öt éve nála dolgozott, félrevonta, közölte vele, hogy a cégnek van egy nyugdíjprogramja, és ő most beléphet.
    Előtte nem szólt senkinek erről, mert nem akarta, hogy valaki csak a nyugdíj miatt maradjon nála. Azt akarta, hogy azért maradjanak, mert szeretnek dolgokat építeni és szeretik a csapatot.
  7. Fizess differenciáltan
    A csapatod által előállított érték 90 százaléka a felső 10 százalék munkájából származik. Vagyis a legjobb emberek sokkal többet érnek, mint az átlagosak. Gondoskodj arról, hogy ezt meg is érezzék. Ettől a B típusú munkatársak meg fognak sértődni, ezért legyél hozzájuk őszinte: magyarázd el, mi a differencia oka, és mit tehetnek azért, hogy nekik is jobb legyen. Ne fukarkodj a nyilvános elismerésekkel sem. Ünnepeld meg a csapatok eredményeit és hibákat is, mert sokat lehetett tanulni belőlük.       

 

2015-ben is megrendezésre kerül a nagysikerű Jobline Női Karriernap!
A Karriernap megszervezésével két célnak szeretnénk eleget tenni, egyrészt a diplomás nők számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy személyesen találkozhassanak a munkaerőt kereső cégekkel, e mellett pedig a karriertervezési folyamatot kívánjuk támogatni inspiráló előadásokkal és sikertörténetek bemutatásával, illetve személyes tanácsadásokkal.

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!
 
 

 

hr  •  kiválasztás  •  Laszlo Bock
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen