A mi HR sztorink: XXV. Országos HR Konferencia és Kiállítás (X)
Már csak két hét választ el bennünket a 25. országos HR konferencia napjától.
25 év....1990-ben, amikor megalakult az Országos Humánmenedzsment Egyesület (korábbi nevén Országos Humánpolitikai Egyesület) és megrendezésre került az első országos konferencia egy átalakuló, vagy inkább Magyarországon kialakuló szakma első próbálkozásai realizálódtak. Senki nem gondolta és nem is láthatta, hogy a gazdasági fejlődés milyen kihívásokat és csapdákat állít a HR szakma elé, hogyan él meg szakmai mélységeket és csúcsteljesítményeket a humánerőforrás szakmai közösség. A 2008-2009-es gazdasági válság óta nehéz volt újra magára találni a szakmának. Talán azért, mert a gazdasági kényszerűségek, ahogy akkor kutatásaink is bizonyították a HR-t a költség és létszámcsökkentő intézkedésekkel azonosították. Ez kicsit emlékeztetett a kezdetekre, ismét bizonyítani kellett a létjogosultságot. Az elmúlt öt év a prioritások átrendeződését és az üzlet feltétlen és egyértelmű támogatását hozta. Eközben természetessé váltak egyes HR eszközök és funkciók és új kihívások keletkeztek.
A ma legnagyobb kihívásai két jelentős problémacsoportot jelentenek:
-
Milyen módon lehet felvenni a versenyt a rendkívül dinamikusan működő üzleti környezetben és hogyan lehet az ügyfél elvárásokat HR oldalról támogatni?
-
Hogyan tervezzük meg a következő 3-5 évre a szükséges munkaerő kapacitást, beleértve az üzleti sikereket biztosító kompetenciákat, és azokat milyen módon lehet biztosítani?
A humánerőforrás szakma feladata egyre hangsúlyosabban, hogy a vállalat, vállalkozás stakeholdereit összekapcsolja az üzleti, működési, pénzügyi teljesítmények javulása érdekében.
A számos kihívás egyszerre történő kezelése szinte lehetetlen feladat, ezért az üzleti eredményesség vezérelt prioritások felállítása komoly odafigyelést igényel. Nincs két azonos helyzet, két azonos probléma, a HR vezetők előtt álló szakmai feladat ezért komoly kihívás. Több mint következetesség kell a HR befektetésekkel kapcsolatos döntésekbe!
Ugyanakkor egyre erősebb elvárás, hogy minden HR fejlesztésnek, beavatkozásnak lássuk az eredményre gyakorolt hatását. A megfelelő mutatószámok meghatározása, azok folyamatos monitorozása és a menedzsment, a tulajdonosok számára történő rendszeres visszajelzése segít abban is, hogy a humánerőforrás menedzsment tényleges stratégiaalkotó legyen.
Általános, mindenki által használható recept nincs, ugyanakkor a fenti elvárások teljesítéséhez kapcsolódó eszközök mindenképp azonosíthatók, így kiemelhető:
-
Vezetésfejlesztés
-
Változások menedzselése
-
A munkaerő tervezés - kapacitás menedzsment
-
Stratégiai kiválasztás
-
A diverzitásmenedzsment
-
A munkáltatói márka építés (Employer Brand)
-
A munkavállalói elkötelezettség fejlesztése
-
A humán kockázatmenedzsment
-
Az ügyfélélmény - menedzsment
Idei konferenciánkon teret adunk a fenti témák többségének. Tesszük ezt a hazai üzleti élet HR szakmai kiváló vezetőinek és szakértőinek részvételével, színes módszertannal és használható jó példákkal.
A konferencia helyszíne és időpontja:
Four Points by Sheraton, Kecskemét, 2015. június 3-4.