Hazudik egymásnak a munkáltató és a dolgozó a LinkedIn alapítója szerint

szerző: Jobline
2015 október 28.

Szakadás állt be a munkáltató és a dolgozó között, mert nem őszinték egymással. Erről írt könyvet Reid Hoffman, a LinkedIn egyik alapítója.

A dolgozó belép az új munkahelyére.

A menedzsere üdvözli az „új családtagot”, és reményeit fejezi ki, hogy sok éven át együtt fognak dolgozni. A dolgozó hasonló jókat kíván, és megígéri, hogy nem szándékozik elmenni.

Aztán a dolgozó felkeresi a HR-osztályt, ahol kiderül, hogy három hónapos próbaidőre vették fel, és van egy passzus a szerződésében, hogy a három hónap letelte után is bármikor ki lehet rúgni.

Biztos, hogy jó helyen vagy? Merj továbblépni és nyerj>> 

Reid Hoffman LinkedIn-alapító könyvet írt az alapvető szakadásról (fundamental disconnect), amely ma a munka világára jellemző. A cégek teljes elkötelezettséget várnak a dolgozóktól, de közben nem garantálják a munka biztonságát, a dolgozók pedig a lojalitásukat bizonygatják, ám rögtön lelépnek, amint jobb lehetőségek kínálkoznak.

Munkáltató és dolgozó kapcsolata őszintétlen kommunikáción alapul, írja Hoffman, aminek az a következménye, hogy a cégek folyamatosan elveszítik a legjobb embereiket, a dolgozók pedig nem tudnak kiteljesedni a munkájukban, mert folyton jobb lehetőségek felé kacsingatnak.

 

Forrás: Jobline

 

Hoffman szerint soha nem volt még ilyen alacsony a bizalom szintje a munka világában. A Gallup közvéleménykutó adatai azt mutatják, hogy ma Amerikában a dolgozók 70 százaléka nem elkötelezett a munkája iránt.

A munkáltatóknak el kellene felejteniük, hogy a dolgozók családtagok vagy szabadon szerződtethető játékosok (free agent – olyan játékos az amerikai sportban, aki bármilyen klubhoz elmehet, mert egyhez sem köti exkluzív szerződés). Ehelyett a dolgozót tekintsék szövetségesnek. Mindezt Hoffman The Alliance (A szövetség) című könyvben fejti ki, amelyet másik két sikeres üzletemberrel, Ben Casnochával (Comcate) és Chris Yeh-vel (Allied Talent, PB Works) közösen írt.

A szövetséget egy küldetés érdekében kell megkötni, amely kölcsönösen hasznot hoz a dolgozónak és a cégnek is, és belátható időn belül teljesíthető.

A küldetés lehetővé teszi, hogy munkáltató és dolgozó bizalmat építsen egymás iránt és befektessenek egymásba, miközben megmarad a rugalmasság, amelyre mindenkinek szüksége van, hogy alkalmazkodni tudjon a gyorsan változó világban.

A The Independent cikke nyomán.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről! Ráadásul most értékes ajándékokat is nyerhetsz. Regisztrálj itt>>
 

 

LinkedIn  •  lojalitás  •  megtartás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen