5 Facebook-titok, amit minden vezetőnek tudnia kell

szerző: Jobline
2016 február 16.

Azoknak is hasznosak lehetnek ezek az alapelvek, akik esetleg nem a Facebooknál vezetők.

Amikor 2008-ban Lori Goler a Facebook HR-vezetője lett, rögtön átültette a gyakorlatba a két Gallup-elemző, Marcus Buckingham és Curt Coffman könyvében leírt tanácsokat. Az Elsőként hágj át minden szabályt! (First, Break All the Rules) című bestseller kötelező olvasmány lett a cégnél, hiszen közel 25 évnyi kutatás és 80 ezer vezető válasza alapján arra jutottak, hogy a legjobban teljesítő cégek munkáltatói, fittyet hányva a konvenciókra, rendszeresen áthágják a szabályokat.

A tanácsok beváltak: a Facebooknak ma 13 ezer dolgozója van 65 országban, ami annak is köszönhető, hogy a cég 5 alapértékében nem történt változás, amióta Lori Goler a cégnél dolgozik. „A munkaerő-kiválasztás során tisztában vagyunk azzal, kik vagyunk, és hogyan működik a cég” – mondja Goler, utalva arra, hogy az alapos önismeret egy vállalat esetében is a legfontosabb tényező a sikerhez, hiszen ez alapján tudják aztán kijelölni azokat a munkavállalói értékeket, melyek sikeresebbé teszik a vállalkozást.

Nézzük meg, mik azok a jellegzetességek, melyeket minden dolgozóban keresnek:

1. Vakmerőek
Amikor a Facebook CEO és társalapító Mark Zuckerberg 2012-ben kihirdette az első nyilvános állásajánlatot, a következő mondat szerepelt a leírásban szlogenként: „A legkockázatosabb dolog semmilyen kockázatot nem vállalni”.  „Bátorítunk mindenkit arra, hogy hozzon merész döntéseket, még akkor is, ha néha hibázhat”– írja Zuckerberg. Goler szerint ez a hozzáállás tartja a céget az innovációk élvonalában.

2. A hatásokra fókuszálnak
„Azok az emberek, akik a legjobban teljesítenek itt Facebooknál, mindig új dolgokat hoznak létre, és ötleteikkel hozzájárulnak a cég fejlődéséhez” – mondja Miranda Kalinowski, a nemzetközi kiválasztásért felelős vezető, valamint hozzáteszi: „A kíváncsiság hajtja őket”. A dolgozók olyan személyes hajtóerővel rendelkeznek, amellyel előlendítik a Facebookot, hogy teljesíthesse küldetését: megadni az embereknek a lehetőséget arra, hogy megosszák az információkat, és a világot nyitottabbá, összefüggőbbé tegyék.


 

3. Gyorsan kapcsolnak
„Mozdulj gyorsan, és törj a csúcsra” – ez az egyik híres Zuckerberg-mantra. A cég egyik fontos értéke, hogy azonnal reagál az újdonságokra, mindig tele van hajtóerővel. „A hibázásnál is rosszabb, ha túl lassan kapcsolunk. Létrehozzuk az építők kultúráját, az erő a kezünkben van”– olvasható a Facebook küldetésében.

4. Nyitottak
A Facebook azokat a dolgozókat becsüli meg, akik magukévá tudják tenni a nyitottság és az együttműködés erényeit. „Nyitottság, átláthatóság, közösségépítés, együttműködés – ez mind része a vállalati kultúránknak” – mondja Goler.

5. Közösségi értékeket építenek
Goler szerint a Facebook egy erősségen alapuló szervezet. Ez a meghatározás Marcus Buckingham menedzsmenttanácsadótól és a már említett könyv társszerzőjétől származik, és egy olyan cégre utal, amelyik inkább a munkavállalói tehetségére épít, mintsem a hiányosságaikra fókuszál. Ez a jellegzetesség arra sarkallja a dolgozókat, hogy olyan munkát végezzenek, amit értelmesnek találnak. Ez a fajta hozzáállás megerősíti Zuckerberg misszióját, miszerint az embereknek lehetőséget kell adni önmaguk „online” kifejezésére az egész világon. „Azok számára, akik a Facebooknál dolgoznak, a legfontosabb érték az, hogy befolyással legyenek a világra, és valami nagy dolog részévé váljanak” – magyarázza Goler.

A Business Insider cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen