Hasznos segítség az álláskereséshez: megjelent a HVG Karrier Plusz 2017
A 236 oldalas, frissdiplomás pályakezdőknek és fiatal szakembereknek szóló kézikönyvet március 2-án egy 200 fős gála keretében mutatták be a kiadványban megjelent cégeket képviselő HR-szakembereknek.
Az érdeklődő álláskeresők pedig az ország legnagyobb állásbörzéjén, a 20. HVG Állásbörze Országos Képzési és Karriernapok rendezvényen vehetik először kezükbe.
„Az első HVG Karrier Plusz kiadvány megjelenése óta folyamatosan törekszünk arra, hogy minden évben a legfrissebb álláspiaci trendekről nyújtsunk tájékoztatást. A digitális világban a print kiadványok egyre több kihívással szembesülnek, azonban a tény, hogy a HVG Karrier Pluszt már tizenegyedik éve adhatjuk át az Olvasóknak, bizonyítja sikerességét. A digitális trendet követve a kiadványban az álláskeresést megkönnyítő cikkek és több mint 140 cég álláshirdetése mellett az AR+ jellel jelölt oldalakon videós tartalom is található” – idézte a kiadvány beköszöntőjében is található szavait Kovács Gábor, aki a kezdetektől, vagyis 2007-es kötet megjelenése óta irányítja a Karrier Plusz értékesítését.
Az AR-videók különlegessége, hogy a hagyományosan nyomtatásban megjelenő kiadvány egy újabb tartalmi réteget kapott: egy okostelefon vagy tablet és a Google Play áruházból vagy az AppStore-ból letölthető HR Center applikáció segítségével megnézhető videók részletesebb bemutatkozási lehetőséget kínálnak a cégek számára, az álláskeresők pedig hasznos információkhoz juthatnak az általuk kiválasztott cégekkel kapcsolatban. Az először 2016-ban bevezetett újdonság népszerű lett a cégek körében, az idei kiadványban már több mint 20 AR-videó tekinthető meg.
Minden évben hagyomány, hogy a frissen elkészült kiadványt a HVG Kiadó az újbudai Trófea Grill Étteremben rendezett gálavacsorán ünnepélyes keretek között nyújtja át a kiadványban megjelent cégek képviselőinek.
„A HVG HR Center a HVG komplex HR-piaci szolgáltatásokat nyújtó üzletága. Ennek az üzletágnak az egyik gyöngyszeme a Karrier Plusz is. Az alkalom pedig, ami miatt ma erre a gálavacsorára invitáltunk Benneteket az, hogy a napokban jelent meg tizenegyedik alkalommal ez az éves kiadványunk, ami nélkületek nem jött volna létre” – köszöntötte Blaski Judit, a HVG HR Center igazgatója a résztvevőket.
A köszöntő, majd Bödőcs Tibor az est vendégeit is azonnal megsorozó stand up műsora után a jelentős nyereménnyel is járó HVG Karrier Plusz Kreatív Álláshirdetés díj átadására került sor.
Álláskeresőként annak van legnagyobb esélye, aki nemcsak szaktudását, hanem egyediségét is meg tudja mutatni, azt a különbözőséget, ami alapján a sok hasonló jó jelentkező közül ő lesz a kiválasztott. Ugyanígy a cégek számára is előnyös, ha olyan képet közvetítenek magukról, ami megkülönbözteti őket a konkurenciától, és odavonzza a legjobb munkavállalókat. A jól meghatározható munkaadói márka (employer brand) kiépítése egyre fontosabb a cégek életében. Minél jobban sikerül kialakítani munkaadói márkájukat, annál nagyobb eséllyel találják meg a számukra legalkalmasabb munkavállalókat. A HVG Karrier Plusz kiadványban számos példája található ennek a törekvésnek. A gálavacsorán idén először adták át a HVG Karrier Plusz Kreatív Álláshirdetés díjat annak a cégnek, amely a szakmai zsűri és a jelenlévő HR-szakemberek szavazatai szerint a legjobban jelenítette meg a tudatos employer brandet a kreatív álláshirdetésében.
A zsűri által egy megadott szempontrendszer szerint kiválasztott öt kreatív hirdetés közül – BAT Pécsi Dohánygyár Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Ericsson Magyarország, Lufthansa Systems Hungária Kft., MÁV csoport – a HR-szakemberek szavazatai alapján a MÁV csoport képviselője vehette át a fődíjat, és a vele járó nyereményt, a World Employer Branding Day rendezvényre szóló 655 euró értékű belépőjegyet.
„Bizonyára többen hallottatok róla, hogy idén tavasszal Budapesten rendezik az employer branding szakma legjelentősebb nemzetközi konferenciáját a World Employer Branding Dayt. Ez egy évente megrendezésre kerülő globális szakmai esemény, melynek szervezői az idei évben, köszönhetően a Brandfizz Hungary alapítóinak, Budapestet választották az esemény helyszínéül. Az április 27-én és 28-án a Corvin Mozipalotában megrendezésre kerülő konferencián olyan neves cégek globális employer branding vezetői lesznek a speakerek, mint a FB, a LinkedIn, a Ferrero, a Virgin Média vagy éppen a Tommy Hilfiger. Személy szerint nagyon büszke vagyok rá, hogy az esemény ausztrál szervezői – több más hazai pályázó közül – a HVG HR Centert választották a Konferencia Host Platinum Country Partneréül” – mondta el Blaski Judit a díj átadása során.
Ahogy a korábbi években is, a HVG Karrier Plusz csapata országjáró körútra indul; a március 8-9-én, a előzőekhez képest még nagyobb és tágasabb helyen, idén először a Papp László Sportarénában megrendezésre kerülő HVG Állásbörzét követően a tavasz folyamán közel kéttucat helyszínen – az ország egyetemeinek és főiskoláinak állásbörzéjén és karriernapjain – fordulnak meg, és osztják a továbbra is ingyenes könyvet az érdeklődő fiataloknak. „A szervezők ismernek bennünket, és számítanak a jelenlétünkre, hiszen a Karrier Plusz igazi „mágnestermék”: ahol megjelenünk, szinte biztos, hogy megugrik a látogatók száma” – számolt be az elmúlt 10 év tapasztalatairól Kovács Gábor.
A HVG Karrier Plusz csapata szeretettel vár minden érdeklődőt az állásbörzéken!