HR-es vagy? Akkor tanulj matekot!

szerző: Jobline
2017 május 03.

Lezajlott a Munkáltatói Márkaépítés világkonferencia, ahol a HR-szakma legjobbjai osztották meg egymással tapasztalataikat. Forgács Judit HR-szakember számol be arról, milyen tanulságokkal szolgált a rendezvény.

A Budapesten, a Corvin moziban megrendezett Munkáltatói Márkaépítés világkonferenciára (World Employer Branding (EB) Day) a résztvevők 40 országból érkeztek. Amikor körülnéztem, az jutott eszembe, hogy milyen hihetetlen méretű kreativ agykapacitás gyűlt össze egy teremben. Meg az is, hogy milyen jó, hogy sikerült Budapestre elhozni ezt a konferenciát, hiszen így sokkal több hazai szakember tudott ott lenni, ami ma a HR-szakmában nagyon fontos kérdés.

A nyitóelőadásban a házigazda Brett Minchington rávilágitott arra, hogy feleslegesen költünk a dolgozói elkötelezettség felmérésére, hiszen anélkül is nagyjából tudjuk a legfontosabb dolgokat, amit a munkaválallók keresnek: tisztességes fizetést, személyes fejlődést, értelmes munkát és barátságos kollégákat. Tehát a felmérésekre költött összeget nyugodtan fordithatjuk ezeknek a fejlesztésére.

A Randstad Source Right előadásából megismerhettük a legújabb felforgató technológia trendeket a toborzás terén (robotok, MI, jelölteket és pozíciókat összepárositó technológiák, chat és gamifikációs felvételi folyamatok stb). A Facebook előadásában betekintést kaptunk a live video széles körű alkalmazási lehetőségeiről a munkáltatói márkanév építésében (@facebooklive on Instagram). A Virgin előadása rámutatott a Net Promoter Score fontosságára, és arra is, hogy a rossz jelöltélmény mekkora anyagi károkat tud okozni.

Megnézhettük a legjobb EB-videókat is, amik tényleg mesteriek, nagyon ütősre sikerültek. De volt műhelymunka is, ahonnan remek ötleteket lehetett hazavinni.

Mindennel elégedettek lehettünk: koncentrált tapasztalatmegosztás, professzionális élmények, networking. Volt azonban valami, ami mélyen elgondolkoztatott. Arra a kérdésre, hogy a munkáltatói márkaépítés a nagy szervezetekben hova tartozik, a legtöbb résztvevő azt válaszolta, hogy az üzlethez kötődik, de sajnos jelenleg a HR birodalma. Figyelmet érdemel a „sajnos” szócska, ugyanis ezt úgy kell érteni, hogy a jelenlevő szakemberek a HR-t nem tekintik üzleti funkciónak.

 

Forgács Judit
Forgács Judit


Szakmai szemmel nézve a HR tökéletesen megfelelő szervezeti egység a munkáltatói márkanévépítés szakmai koordinációjára a nagyvállalatoknál. A HR fogja össze a toborzásnál az összes hirdetést, az állásbörze megjelenéseket és a felvételi folyamat összes adminisztrációját. A HR dolga a vállalaton belül a javadalmazási és juttatási szabályzatok készítése, módosítása. A HR dolga, hogy a különféle megtartó eszközöket a vezetők kezébe adni. Vagyis a HR-nek igenis nagy felelőssége van a munkáltatói márkanév építésében.  Vajon miért nem akar ide tartozni ez a tevékenység?

A szünetben kicsit körbekérdeztem informálisan, hogy mi lehet az ok. A válaszok lehangolóak voltak, a munkáltatói márkaépitésért felelős szakemberek szerint az a legnagyobb probléma, hogy a legtöbb helyen a HR nem érti az üzlet nyelvét (tisztelet a kivételnek), és emiatt nem tudja elvinni a fő munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatos üzeneteket a CEO felé.

Ismét megerősítést kaptam, hogy a sok éve hirdetett mantrám ma, a People2People marketing világában is megállja a helyét: „HR-es vagy? Akkor tanulj matekot!”.

 

Cikkünk szerzője Forgács Judit HR-szakember, aki a HP Magyarország egyik alapító tagja, valamint az amerikai Convergys magyaroszági HR szolgáltató központjának alapítója. 2004-2007 között az EMEA Employee Care divízió operációs igazgatójaként dolgozott. 2009-2016 között az IT Services Hungary HR ügyvezetője volt. Jelenleg a fOrgXpert International ügyvezetőjeként közép- és nagyvállalatok vezetői tanácsadója. 2008 óta a budapesti Corvinus egyetem posztgraduális humán menedzsment szakának meghívott oktatója.

 

Forgács Judit korábbi cikkét ide kattintva olvashatod.


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen