Hogyan írjon mailt a leendő munkáltatójának?
Mivel az álláskeresők elsődlegesen e-mailben tudják felvenni a kapcsolatot a leendő munkáltatójukkal, nagyon fontos, hogy írásban is jól tudjanak kommunikálni. Ez viszont sokaknak még mindig nem megy túl jól, és apró hibák miatt nem kapják meg a megpályázott állást - írja a Mashable.
Legyen valaki alkalmazott, vagy szabadúszó, vagy álláskereső, az elsődleges kapcsolattartási forma írásban, e-mailben történik, mégis sokan képtelenek olyan levelet írni, amiben már pár sorban fel tudják magukra hívni a figyelmet - írja a mashable.com.
Ez jó hír lehet annak, aki jól kommunikál írásban, vagy eldöntötte, sokkal tudatosabban fogalmazza meg a leveleit, amikor jelentkezik egy állásra. A lap néhány olyan tippet gyűjtött össze, amivel növelheti az esélyét arra, hogy pozitív választ kapjon a leendő munkáltatójától.
Legyen lényegre törő
Senkinek sincs ideje arra, hogy több oldalnyi e-maileket olvasgasson, nem hiába az önéletrajzokat sem érdemes túl hosszúra nyújtani. Akkor miért tenné ezt egy e-maillel? Mindenki szereti, ha valaki röviden, tömören, akár frappánsan képes kommunikálni, vagy ilyen formában osztani meg a másikkal az ötleteit. Ha igazán ügyes, maximum 50 szóban össze tudja foglalni a lényegét, hogy miért is írta a mailt.

Személyes megszólítás
A cikk szerzője a saját példáját említi: ha valaki úgy kezdi a megszólítást, hogy "Tisztelt Szerkesztő", azt a mailt egyből törli. Ha valaki nem képes arra, hogy pár perc alatt kiderítse, kit is kell megszólítani a levél, azzal nem érdemes foglalkozni - és ezzel valószínűleg a HR-esek is így vannak. Különösen negatív az általános megszólítás, ha az e-mail címből ki lehet következtetni a nevet.
Mehet némi hízelgés
Nem kell túlzásba esni, de miért ne írhatna olyat, hogy az adott cég álmai munkáltatója? Főleg, ha ez így is van. Ne szégyelljen ehhez hasonló fordulatokat használni, a célszemélynek is biztosan jól fog esni pár kedves szó.