Így inspirálják dolgozóikat a tech cégek

szerző: Jobline
2013 július 16.

Néha egészen szokatlan módon motiválják dolgozóikat a tech cégek, hogy az alkalmazottak minél kreatívabbak lehessenek - írja összeállításában a Business Insider.

A rendhagyó, szokatlan juttatások, vagy motivációs eszközök nem csupán arra jók, hogy a legtehetségesebbeket magukhoz vonzza egy-egy cég a konkurenciától, vagy éppen megtartsa a saját dolgozóját, de aki ügyesen alkalmazza ezeket a lehetőségeket, annak a beosztottjai még kreatívabbak lesznek. A Business Insider arról közölt összeállítást, hogyan csinálják ezt nyugaton.

Hétévente egy év szünet

Hétévente bezárja stúdióját a dizájner Stefan Sagmeister, és egy évre alkotói szabadságra küldi kollégáit, akik ezidő alatt világot láthatnak, feltöltődhetnek, így megelőzve a kiégést, valamint a visszatérés után újabb és újabb ötletekkel állhatnak elő.

A 20 százalékos projekt

A Google úgynevezett 20 százalékos lehetőségét a mérnökei használhatják ki (gyártás/termelés/műszaki területen helyezkedne el? Állásajánlatainkat itt találja). A cég biztosítja dolgozóinak, hogy a heti munkaidejük 20 százalékában a napi munkájuktól független, kreatív projekteken dolgozhatnak. A lap írása szerint egy ilyen 20 százalékos projektnek köszönhető a Gmail megszületése is.

Híres emberek előadása

Még mindig Google: a vállalat kiemelten figyel arra, hogy időről időre izgalmas, híres személyeket hívjon meg, akik inspiráló, érdekes előadásokat tartanak a dolgozóknak. Egy ilyen program keretében például már Lady Gagával is találkozhattak az alkalmazottak. A Google filozófiája alapján az ilyen találkozások célja az, hogy gondolkozásra, tanulásra késztessék a dolgozókat.

Helycserés támadás

A HubSpot annak érdekében, hogy a dolgozók átlássak a cég működésének folyamatát, lehetőséget biztosít arra, hogy mindenki kipróbálja magát egy kicsit egy teljesen más területen. Így például a mérnökök csatlakozhatnak a marketinges csapathoz, hogy lássák, ők hogyan dolgoznak - és fordítva.

Így született a post it

A Google korábban említett 20 százalékos projektje nem új találmány: a 3M nevű cég már 1974-ben megvalósította ezt a gyakorlatot, igaz, "csak" 15 százalékkal. Ennek köszönhetően született egyébként a vállalat egyik legismertebb, legnépszerűbb terméke, a post it.

Garázs-hét

Arról már sok írás született, hogy Bill Gates és a Microsoft pályája egy garázsból indult. Ennek fényében a dolgozóknak kialakítottak egy, "A Garázs" nevű szobát, ami tele van a legjobb, legfrissebb teches játékokkal, amikkel kikapcsolódhatnak. Néha egy-egy csapat el is vonul oda egy termékkel, amit éppen fejlesztenek, hogy ott dolgozzanak, egy garázs-hétnek nevezik.

Tudományos vásár

Ez a fogalom is a Microsofthoz köthető. A cég évente kétszer rendezi meg a házi tudományos vásárát, ahol a kollégák bemutathatják, miket bütyköltek, például a garázs-héten, vagy a szabadidejükben. Ezeken az egész vállalat részt szokott venni, és a Microsoft alelnöke értékeli a "pályaműveket".

Kövessen minket a Facebookon is!

Ötletbörze

Az IBM "jam"-nek nevezi a rendszeresen megrendezett eseményeit, amiken egy-egy megadott témát járnak körül. A leghíresebb ezek közül a 2006-os "Innovációs Jam" volt, az IBM-nek talán a legnagyobb online ötletbörzéje. A cég ekkor több mint 150 000 embert hozott össze 104 országból, 67 vállalattól, ahol 10 olyan új ötlet született, aminek a megvalósításába az IBM 100 millió dollárt fektetett.

Gasztroélvezetek

Az Asana, a volt facebookos Dustin Moskowitz és Justin Rosenstein által alapított cég ételkülönlegességekkel lepi meg dolgozóit. Az irodai konyhában két séf dolgozik nap mint nap, akik rendszeresen egészséges-, bio-, gourmet ételeket főznek az alkalmazottaknak. Ha a dolgozóknak "plusz löketre" van szükségük, akkor bármikor ínyenc csokoládékhoz is juthatnak, természetesen ingyen.

Gyér fények

Kutatások szerint a gyenge megvilágítás fokozza a kreativitást. Ezt az elvet vette alapul a San Francisco-i Eventbrite, amikor kialakítottak az irodában egy zen szobát, ahova az alkalmazottak bármikor elvonulhatnak meditálni, gondolkozni egy kicsit.

Inspiráló munkahelyet keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

mérnök  •  IT  •  motiváció  •  cég  •  Google  •  tech
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen