Így alakíthat ki kimagaslóan teljesítő teameket

szerző: Jobline
2013 július 17.

A kimagasló tehetségeket gondozni kell, de vajon nem jobb stratégia-e a teljes alkalmazotti kör megcélzása a vállalati teljesítmény egészének javításához? A Hays Journal legfrissebb száma beszámol arról a nemzetközi HR közösségben aktuálisan kibontakozó vitáról, hogy mi is a legjobb befektetés a teamek fejlesztése és sikerre vitele érdekében.

A legjobban teljesítők célzott tehetséggondozása hatékony stratégia lehet abból a szempontból, hogy a cég magas szintű eredményeket érjen el, mégis, számos HR szakember azt álltja, hogy jobban megtérülő befektetésnek számít, ha egy szervezetnél a munkaerő nagy részét kitevő, átlagosan teljesítő dolgozókra koncentrálnak.

Ezenkívül valóságos aknamezőre léphetünk, amikor megpróbáljuk a teljesítmény fogalmát pontosan meghatározni, és egyáltalán nem egyszerű különbséget tenni a közepesen és a kimagaslóan teljesítő munkatársak között sem. A közepesen vagy átlagosan teljesítők közül sokan nem azért maradnak meg ezen a szinten, mert nincs meg bennük a kellő potenciál, hanem azért, mert a legjobbnak értékelt dolgozók a saját szervezeten belüli előnyös pozíciójukat úgy tartják fenn, hogy nem adják át a többieknek azokat a fontos információkat, amelyek birtokában esetlegesen felzárkózhatnának hozzájuk.

A közvetlen felettesek is elmélyítik a problémát, amikor olyan vállalati kultúrát alakítanak ki, illetve tartanak fenn, ahol a legmagasabb szinten lévőket jutalmazzák attól függetlenül, hogy valóban értéket hoznak-e létre, illetve aktívan hozzájárulnak-e a vállalat eredményességének megőrzéséhez.

A reális célok kitűzése ösztönzően hat mindenkire, de az elérhetetlen hajszolása a munkavállalók kedvét szegi, és akár extrém magatartáshoz, például megnövekedett és irreális kockázatvállaláshoz is vezethet. Mindemellett a magasabb szinteken lévő munkatársak valószínűleg alacsonyabban teljesítenek még könnyen elérhető célok esetén is, ha az egyetlen várható jutalmuk az, hogy egyre nehezebb célokat kapnak.

Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezető igazgatója szerint „a jó teljesítmény nem csak azt jelenti, hogy a legjobb üzleti eredményeket hozzuk. Annak is fontos szerepe van, hogyan viselkednek az egyes emberek egy szervezetben; a rossz vagy káros magatartás felett esetenként ugyan szemet hunyhatunk, ha az illető magasan teljesít. Ha a munkaadó ténylegesen potenciális tehetségnek tekint minden alkalmazottat, akkor ki fog derülni mindkét fél számára, hogy a magas teljesítmény valóban mindenki számára elérhető, és nem csupán kevesek privilégiuma. Ha ezt az üzenetet magáévá teszi egy szervezet, akkor remélhetőleg sikerül olyan teljesítménykultúrát kialakítania, amely segíti a fennmaradásban és a jövőbeli sikeresség biztosításában.”

Munkát keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

hr  •  főnök  •  munkahely  •  csapat
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen