Így is lehet(ne) kezelni a kiválasztást

szerző: Jobline
2013 július 19.

A legnagyobb cégek rájöttek, hogy a kiválasztási folyamat nem megfelelő kezelése súlyosan rombolhatja a munkáltatói márkát, ezért nem csupán a jelölteknek, hanem nekik is komolyan fel kell készülniük arra, hogyan is toboroznak új munkatársakat.

Egy nemrég készült felmérés szerint az álláskeresőket leginkább az bosszantja, hogy a cégek válaszra sem méltatják az önéletrajz elküldése után. További kifogásként merült fel, hogy a jelölt a legtöbbször nem tudja meg, miért is utasították vissza, de gyakori panasz az is, hogy az interjúztatók udvariatlanok, vagy inkorrekt kérdéseket tesznek fel. A CareerBuilder blogja összegyűjtött három olyan gyakorlatot, amivel meg lehetne előzni azt, hogy negatív kép alakuljon ki és terjedjen egy-egy cégről.

Ő a haverod

Az amerikai ESPN-nél egy teljesen egyedülálló rendszert építettek ki, hogy segítsék az hozzájuk jelentkezőket. A vállalati kultúrára jellemző családiasságot az első pillanattól igyekeznek éreztetni az újoncokkal, mégpedig úgy, hogy mindenkihez kirendelnek egy "havert". A haver már az állásinterjú szakaszában képbe kerül, és többnyire valamelyik magasabb beosztású dolgozó végzi el a feladatot. A havernak nem feladata értékelnie a jelöltet, viszont sokat beszélget vele, és az állásinterjúhoz képest sokkal kötetlenebbül tehetik fel nekik kérdéseiket. Ilyenkor nem kell kiöltözni, vagy különösebb merev szabályokat betartani, a lényeg a fesztelenség, és hogy sokkal magabiztosabbak legyenek a jelöltek, amikor "élesben" hallgatják meg őket. Ha az illetőt felveszik, a haverból mentor válik, aki segít a későbbi beilleszkedésben.

Forrás: sxc

A toborzás értékesítés

Az AT&T-nél a toborzó szakemberek értékesítői képzésen vesznek részt (sales, kereskedelmi állásajánlatainkat nézze meg ide kattintva). Mindezt azért, mert rájöttek, nem elég hátra dőlni és várni, hogy a jobbnál jobb szakemberek jelentkezzenek hozzájuk. Mindezért tenni kell, a vállalatra termékként kell gondolni, és "el kell adni", vonzóvá kell tenni azt az álláskeresőknek.

Visszajelzés, visszajelzés, visszajelzés

A GE számára fontos, hogy a pályázók akkor se gondoljanak rájuk keserű szájízzel, ha végül mégsem őket választották ki. A vállalat kíváncsi az ő véleményükre is, ezért lehet értékelni az egész toborzási, kiválasztási folyamatot.

Munkát keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

hr  •  toborzás  •  kiválasztás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen