Így legyen akkor is több ideje, ha túlhajszolja magát
Nem mindegy, hogyan osztja be az idejét, aki túlterhelt, és szinte 24/7-ben dolgozik.
Ha okosan osztja be az idejét, nem kell azon keseregnie, miért nem áll egy nap legalább 30 órából. Suzana Simic, a Computer Systems Institute karrierirodájának a vezetője osztott meg a Business Insider szerzőjével olyan tippeket, ami segít abban, hogy jól oszthassa be az idejét, és mindent el tudjon intézni, amit eltervezett.
A to-do lista
Előző éjjel írja össze, mit kell okvetlenül elintéznie másnap. Ezeket a teendőket pedig pipálja ki, amint meglesznek. Ha megvannak a konkrét, kézzel fogható célok, és ha látja, hol tart ezek megvalósításában, akkor egészen biztosan jobban fogja magát érezni, és kevésbé lesz kétségbeesett, szétszórt.
Koncentráljon
Munka közben rengeteg dolog elvonhatja a figyelmét. Például tényleg annyira fontos ötpercenként ránézni a levelezésére? Esetleg kapcsolja ki a mobilnetet a telefonján, ne kövesse folyamatosan a Facebookot. Sok mindenről úgysem fog lemaradni, viszont ezekkel a dolgokkal rengeteg időt veszít, arról nem is beszélve, hogy folyamatosan kizökken a munkájából. Zárja ki ezeket a szükségtelen folyamatokat a világból.
Nem, nem, nem!
Meg kell tanulnia nemet mondani. Fel kell ismernie, hol vannak a határai. Nem kell mindig önzetlenül mindent elvállalnia, hiszen ezek a plusz feladatok gátolni fogják abban, hogy a saját céljaival haladhasson. Ha pedig már egyébként is túl van terhelve, még rosszabb mások feladatait átvállalnia. Néha muszáj nemet mondani.
Hallgasson a belső órájára
Hajnalban a legaktívabb, vagy inkább éjszaka? Ha megteheti felejtse el a megszokott, hagyományos időbeosztást. Ha nincs nagyon időhöz vagy napszakhoz kötve, csak az a fontos, hogy a feladatát elvégezze, akkor igazodjon a belső órájához. Miért is kényszerítené magát a reggel 7-től tartó munkavégzésre, ha 11 óra előtt képtelen bármilyen hasznos cselekvésre? Dolgozzon olyankor, amikor önnek a legjobb! Sokkal hatékonyabb munkát tud így végezni.