Ezek azok, amiket ne csináljon a munkahelyén
A Forbes szerzője saját tapasztalatai alapján írja össze, milyen hatalmas hibákat követett el, illetve miket látott másoktól.
A Forbes szerzője öt olyan karriergyilkos viselkedésről írt, amire nagyon fontos, hogy odafigyeljen, és soha ne legyen ilyen a munkahelyen.
Dühből visszavágni
A napunknak körülbelül a harmadát a munkahelyünkön töltjük, így könnyen előfordul, hogy az érzelmeink teljes skálája kijön előbb-utóbb. A cikk szerzője leírja, hogy a 20-as évei elején előfordult, hogy ordenáré módon kiabált a főnökével az egész iroda előtt. Bár jól esik kiengedni a dühöt, után mégis szégyenérzet fogja el az embert, amiért nem tudta tartani magát. Ne cselekedjen mindig ösztönösen, tartsa meg az önbecsülését, fogja vissza magát, ne hagyja, hogy nagyon magával ragadják az érzelmei.
Inkorrektül viselkedni a kollégákkal
Nagyon sokan hajlamosak becsmérlő megjegyzéseket tenni a munkatársaikara, vagy nevetségessé tenni őket. De ez igaz a pletykára is, valamiért szeretik az emberek kibeszélni a másikat a háta mögött. Csak arra nem gondolnak, hogy ez bármikor visszajuthat az illető fülébe, és nagyon csúnyán visszaüthet...
Hazugság
Leggyakrabban azért hazudunk, mert azt gondoljuk, fájna az igazság, illetve így el lehet kerülni azt - írja a Forbes szerzője. A probléma viszont ezzel nem fog megoldódni, csak elodázza, ahelyett, hogy szembenézne a valósággal és felvállalná azt. Ha a képességeiről, tapasztalatáról hazudott, az ki fog derülni, és addig is folyamatos rettegésben lesz, mikor bukik le. Nem éri meg.
Ostorozza magát
Ha azt hajtogatja, mennyire szerencsétlen, hogy soha semmi nem jön össze, hogy semmihez sem ért, azzal csak annyit ér el, hogy a környezete el fogja ezeket hinni. És így is állnak majd önhöz, így fogják kezelni. Ez pedig nagyon hamar az állásába kerülhet, ugyan ki akarná alkalmazni azt, aki magában sem hisz, és nem tartja magát semmire?
A hidak felégetése
"Amit megtanultam az üzleti életben, az az, hogy a siker a kapcsolatokon múlik" - írja a cikk. Persze fontos a tehetség és a képesség is, de egyedül nagyon nehéz boldogulni, szükség van a siker eléréséhez más emberekre is. És nem feltételnül a korábbi főnökökre, hanem a kollégákra, azokra, akikkel együtt járt ebédelni, vagy éppen edzeni.