Komoly átalakulásban a toborzás

szerző: Jobline
2013 október 22. Szóljon hozzá

Számít a márka, a releváns találatok, és a munka élménye - ezekről is beszélt Toldi Gábor, a HVG HR Center vezetője a Personal Hungary szakkiállításon.

"Drasztikus átalakulás a munkaerő toborzás területén" címmel tartott előadást a Personal Hungary szakkiállításon előadást Toldi Gábor, a HVG HR Center igazgatója. A szakember többek között felhívta a figyelmet arra, hogy egyre nagyobb teret hódítanak a moblios keresések. Igaz, az még nem tűnik reálisnak, hogy valaki az okostelefonján keresztül töltse írja meg a CV-jét, azonban például a Jobline megújulása óta az oldalon a reigsztráció percek alatt megvan, a CV-t át lehet emelni a LinkedIn-profilból, és a telefonos alkalmazásunk segítségével már bárki egy kattintással tud jelentkezni egy-egy állásra.

A közösségi oldalakon található profilokra azonban mindenkinek érdemes figyelnie - tette hozzá Toldi Gábor. Elmondta, hogy egyrészt igaz, hogy a regisztrációval felvállalják az álláskeresők azt, hogy a HR-esek utánuk nézhetnek, ugyanakkor ez a "fegyver" visszafele is elsülhet.

Az Y generációnak ugyanis fontos a márka, így a munkáltatói márka is, a fiatalok a munka élményére hajtanak, ezért ők már jóval tudatosabban választják ki, hova jelentkeznek.

A munkáltatói oldalnak éppen ezért fontos lenne szem előtt tartania azt, hogy róluk mit posztolnak a jelentkezők. Ha ugyanis mást kommunikál magáról a cég, mint amit a felhasználók terjesztenek egymás között, az adott vállalat sokat veszíthet a hitelességéből. A munkáltatói márka üzenetének ezért valósnak kell lennie. Tartalmazhatja azt az üzenet, hogy felvállalják, hogy a munkavállalóiknak rengeteget kell dolgozniuk, ugyanakkor ha ezért megfizetik őket, és olyan tapasztalatot szerezhetnek náluk az alkalmazottak, amit sehol máshol, úgy sokkal őszintébb és hitelesebb az üzenet, mintha csupán a vélt pozitív dolgokat árulnák el magukról.

Toldi Gábor az előadásában azt is kihangsúlyozta, hogy igenis oda kell figyelni az álláskeresőkre, egy bank vagy egy üzletlánc esetében például az inkorrekt eljárásnak "köszönhetően" akár meglévő, vagy leendő ügyefelek is el lehet veszíteni.

Munkát keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

hr  •  toborzás  •  közösségi média  •  Personal Hungary  •  Facebook
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)