Megelőzhető a kiégés?

szerző: Jobline
2014 január 10. Szóljon hozzá

Ahelyett, hogy frissen és kipihenten térne vissza a szabadságáról, gyomorgörcsben van amiatt, hogy megint vissza kell mennie dolgozni? Figyeljen az árulkodó jelekre, mert nagy baj lehet belőle.

A kiégésről már többször írtunk, leginkább abban adtunk segítséget, mik azok az árulkodó jelek, amikből tudja, hogy burnout szindromában szenved. Most a Business Insider cikkének alapján arról adunk néhány hatékony tanácsot, hogyan előzheti meg a kiégést.

Töltse le a Jobline alkalmazását telefonjára!

Figyeljen oda a negatív érzésekre

Másodpercek alatt kiakad a főnökétől, az ügyféltől, vagy attól, hogy a nyomtatóból megint kifogyott a papír? Könnyű mindig másokat hibáztatni azért, mert rossz a kedve és bosszankodik, de ne söpörje félre ennyivel ezeket a negatív érzéseket. Figyeljen oda magára, és gondolja át, mik váltják ki önből a rossz érzéseket. Gondolja át, milyen konstruktívabb hozzáállása lehetne ezekben a szituációkban?

A pihenés is sokat segít, intézze úgy a dolgait, hogy a megszokottnál egy órával hamarabb ágyba kerüljön.

Mindent most azonnal?

Gondolja át, mi az, ami valóban sürgős, mi az, ami még várhat. Rangsorolja a teendőit, így nem csapnak össze a feje felett a hullámok, és elkerüli azokat a helyzeteket, amikor mindenbe belekezd egy kicsit, de végül egyik munkáját sem fejezi be, amitől csak hergeli magát.

Szünet

Adjon magának egy kis szünetet, pihenjen! Figyelje a testét, és könnyen megtudhatja, hogyan reagál a különböző helyzetekben egyes napszakokban. A lehetőségekhez képest igazítsa ehhez a napi teendőit!

Régi szenvedélyek

Imádott biciklizni, de már régen nem tekert? Elég a kifogásokból, vegye elő újra régi szenvedélyeit, rendszeresen szakítson időt az önnek tetsző kikapcsolódásra.

Ha tetszett a cikk, lájkolja a Jobline Facebook-oldalát!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)