7 tipp Steve Jobstól ahhoz, hogy bármit elérj, amit akarsz
Steve Jobs a modern idők két legértékesebb és legkreatívabb cégét indította útjára, az Apple-t és a Pixart, mégis számtalan akadállyal nézett szembe a cégek igazgatása közben. Amit viszont köztudott, hogy egyedülálló módon használta fel tudását arra, hogy meggyőzze az embereket, személyes meggyőződései valójában vitathatatlan tények.
Jobs a manipulatív taktikák egész tárházát felsorakoztatta győzelmeinek biztosítására, különösen a világ egyik legerősebb vállalatvezetőivel szemben a tárgyalótermekben. Sokan emiatt Jobs-t zseninek tartják, és nem kevesen szeretnének megtudni 1-2 praktikát, amelyeket gyakran alkalmazott.
A Business Insider most ezek közül mutat meg párat, melyeket nemcsak a karrierünkben, de általánosságban az egész életünkben használhatunk.
#1. Légy szenvedélyes, mert az embereket az erős érzelmek kifejezése befolyásolja a legjobban
A meggyőzés kulcsfontosságú része volt Jobs repertoárjának. Önmagad vagy egy termék eladásának folyamata a kulcs ahhoz, hogy mások is megvegyék az ötletedet. Mielőtt az iTunes 2001-ben elindította az Apple-t, Jobs találkozott egy tucatnyi zenésszel abban a reményben, hogy a lemezkiadókat is meggyőzhetik majd az iTunes tervéről. Wynton Marsalis, aki egyike volt ezeknek a zenészeknek, azt mesélte, hogy Jobs két órán keresztül csak beszélt, és magával ragadó volt a szenvedélye. Ám nemcsak ez, hanem lényegében minden termék Jobs szenvedélyéből táplálkozott, amitől az Apple sokkal többé vált, mint egy szimpla számítógépes cég.
#2. A brutális őszinteség segíteni fog minél több követő megszerzésében
Amikor Jobs 1997-ben visszatért az Apple-höz, azonnal elkezdett dolgozni, hogy megreformálja az általa indított céget, amely a túl sok terméke miatt szenvedett. Jobs összehívta a cég top munkavállalóit, és mindenkit megkért arra, mondja el, „mi a baj ezzel a hellyel”. Némi zúgolódás után a dolgozók válaszoltak: „A termékek.” „De hát mi a baj a termékekkel?” – kérdezte Jobs”, amire újra zúgolódás lett a válasz. Jobs ekkor már kiabált: „A termék egy nagy szívás! Semmi szexi nincs benne!”
Az emberek azért vásárolták meg Jobs ötleteit, mert mindig komolyan gondolta, amit mondott. Fontos volt számára, hogy abban a kultúrában, amit létrehozott, az emberek őszinték lehessenek egymással.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#3. Dolgozz keményen, és akkor meg fognak becsülni. A tisztelet az első lépés ahhoz, hogy elérd, amit akarsz
Steve Jobsnak hihetetlen munkahelyi etikája volt. Önéletrajzírójának elmondta, hogy amikor visszatért az Apple-höz, reggel 7-től este 9-ig dolgozott minden nap, és közben a Pixart is irányította. Fáradhatatlanul dolgozott, és közben vesekövektől szenvedett, mégis ragaszkodott ahhoz, hogy mindkét céget irányítsa, amiért a dolgozók tiszteletét érdemelte ki.
#4. Fegyverezd le az embereket egy kis kedveskedéssel és bókkal
Akár neked dolgoznak az emberek, akár te nekik, mindenki folyamatosan a mások elismeréséért küzd, ezért a többség nagyon jól reagál arra, ha érzi a szeretet kifejeződését a másiktól. Ha ezt folyamatosan meg tudod nekik adni, akkor egy idő után szükségük lesz rád. Jobs mindig szerette elbűvölni az embereket. Még azokkal is nagyon kedves tudott lenni, akiket valójában gyűlölt, mint ahogy nagyon könnyen meg tudta sérteni azokat, akiket kedvelt.
#5. Gyors és határozott döntéseket hozz. (Általában) később is lesz lehetőséget rajta változtatni
Amikor új termékeket készítettek, az Apple ritkán alkalmazott tanulmányokat, felméréseket, kutatásokat. Ugyancsak ritkán tett jelentős, hónapokat igénybe vevő döntéseket; Jobs ugyanis hajlamos volt könnyen elunni magát, viszont mindig hallgatott az ösztöneire, és gyors döntéseket hozott. Az első iMacs idején például Jobs azonnali hatállyal úgy döntött, hogy az Apple szivárványos cukorka színekben fogja piacra dobni az új gépeit. Jony Ive, az Apple design vezetője szerint a legtöbb helyen egy ilyen döntés hónapokat vett volna igénybe, Steve viszont fél óra alatt meghozta.
#6. Ne várj a problémák megoldásával. Oldd meg őket most!
Amikor Jobs a Pixarral dolgozott a Toy Storyn, ami az első teljes estés film volt, amit 3D animációval készítették, Woody cowboy első változata antipatikus figurává kezdett válni a Disney által kiadott forgatókönyvek miatt. Jobs tehát visszautasította a Disney-t, az egyik legnagyobb vállalatot a világon, nehogy tönkretegye a Pixar eredeti ötletét. Azt vallotta, hogy ha valami nincs rendben, nem hagyhatod figyelmen kívül, mondván, hogy majd később kiküszöbölöd a hibát.
#7. Használd a hatalmadat
Hatalmas hír volt, amikor Jobs visszatért az Apple-höz, a céghez, amit segített elindítani, és amely azóta elvesztette a „varázsát”. Jobs ragaszkodott ahhoz, hogy ő csupán a cég tanácsadója, azonban mindenki tudta, hogy az ő kezében van az irányítás – még az Apple akkori vezérigazgatója, Gil Amelio is függött Jobs munkájától. Jobs érezte ezt a hatalmat, és ki is használta: munkába lépésétől számított 2 nap alatt még azt is elérte, hogy lemondjon az igazgatótanács, így irányítás alá tudta vonni a cég következő projektjeit, melyek lehetővé tették olyan eszközök kifejlesztését, mint az iPod.
A Business Insider cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!