Idén is összecsapnak a Legjobb Munkahely címért a vállalatok
Immár tizedik alkalommal indítja útjára a "Legjobb Munkahely Felmérést" az Aon Hewitt Magyarországon, amellyel konkrét megoldásokat kínál a dolgozók elkötelezettségének és az üzleti eredményesség növelésére. A felmérésre júniusig jelentkezhetnek a cégek, a kis- és közepes vállalkozásoktól a több ezer munkavállalót foglalkoztató multinacionális vállalatokig.
Steigerwald Zsuzsa, a felmérés szakmai vezetője szerint az elkötelezettség mérése recesszió idején különösen fontos. Úgy véli, ebben az időszakban célszerű megalapozni a dolgozók elkötelezettségét, hogy később is meg tudja őket tartani a munkáltató. A felmérésben való részvétellel felismerhetők, illetve fejleszthetők a vállalatban rejlő erre irányuló képességek - tette hozzá a szakember.
A felmérés keretében a felsővezetést és a HR munkatársakat kérdező kérdőívek mellett minden dolgozó véleményt nyilváníthat munkáltatójáról, aki szeretné megosztani észrevételeit. Az Aon Hewitt célja idén is egy, a helyi viszonyokat is tükröző, hiteles munkavállalói tendenciákat bemutató kép kialakítása.
Legjobb munkahelyeket ezúttal is három kategóriában hirdetnek: az 50-250, 250-1000 munkavállaló között, és az ezernél több embert foglalkoztató vállalatoknál. Tavaly összesen 23.000 munkavállaló és 503 felsővezető véleménye alapján adták át a legjobb munkahely címeket. A Legjobb Munkahely Felmérésbe jelentkezők részt vehetnek a Tudatos Munkahelyek Klubjában is, ahol számos érdekességet és tapasztalatot, aktualitást osztanak meg a tagokkal.
A múlt évben a Mátrai Erőmű Zrt. lett a legjobb magyar munkahely a nagyvállalatok között, míg a 250-1000-es létszámú vállalatok kategóriájában a Fundamenta-Lakáskassza Zrt., az ennél kisebb cégek versenyében pedig a gyógyszeriparban tevékenykedő Janssen-Cilag Kft. nyert.
A Hewitt Associates 1997-ben állította össze először a "Legjobb 100 munkahely" listáját. A felmérés 2001-ben jutott el először Magyarországra, Németország mellett az első európai országként.