Fiatal magyar vállalkozókról ír a New York Times

szerző: Jobline
2012 május 24.

Egyre több magyar fiatal vállalkozó tör be a nemzetközi piacra a nehéz gazdasági körülmények ellenére is - írja a New York Times. A sikeres cégek között említik többek között a Prezit, a Ustreamet, az NNG-t, a LogMelnt és a PocketGuide-ot is.

Több fiatal magyar vállalkozó példáján keresztül mutatta be az International Herald Tribune és a New York Times, hogyan lehet egy kis országból a nemzetközi piacra is betörni.

A cikk szerint Magyarország az utóbbi időben több sikeres vállalkozást termelt ki, ilyen volt a Ustream vagy a LogMeIn, amely 2009-ben vált nyilvános részvénytársasággá, és papírjait a Nasdaqra is bevezették. A két társaságnak összesen több mint 110 millió felhasználója van a világon.

Az egyik legfrissebb siker a prezentációs szoftvert gyártó Prezié, amelynek vezérigazgatója szerint sok magyar fiatal vállalkozó próbál versenyezni a Prezivel, amelynek már több mint 10 millió felhasználója van világszerte, és amely cégben a Facebook egyik korai befektetője is fantáziát látott, és tőkével segíti.

A cikk egy vállalkozás beindításának nehezítő körülményként említi a magyar költségvetési hiányt és a negatív gazdasági kilátásokat, a harcias magyar kormányfőt, aki Brüsszellel gazdasági kérdések miatt hadakozik, illetve az instabil forintot is. A lapnak nyilatkozó fiatal cégvezetők azt is felvetették, hogy a magyar vállalkozóknak nincs jó hírük itthon, sokszor pedig nem is tudják, hogy magyarok vannak egy-egy kreatív ötlet hátterében.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen