Ilyen szakemberekre lenne nagy szüksége a vállalatoknak

szerző: Jobline
2012 május 31.

Bár a magyar vállalatok többsége kisebb büdzséből gazdálkodhat, mint tavaly, és 40 százalékuk teljesen befagyasztotta az új munkaerő felvételét, a Randstad felmérésében megkérdezettek egyharmadánál szükség lenne jól képzett pénzügyi és IT szakemberekre.

A személyzeti tanácsadó cég 13 ország csaknem 1 800 humán erőforrás döntéshozóját kérdezte meg az emberierőforrás-gazdálkodás kihívásairól, a vállalat munkaerő-politikájáról és a fizetésekről. Magyarországon 68 HR szakember vett részt a kutatásban, 72 százalékuk 50 millió eurónál kisebb éves árbevétellel rendelkező vállalatoknál dolgozott.

A közlemény szerint a magyar HR vezetők borúlátóbban ítélik meg a gazdasági kilátásokat, mint külföldi társaik: míg nemzetközi szinten a szakemberek 53 százaléka már növekedést vár 2012-re, magyar társaik csak 46 százalékban vélekednek így. A vállalatok 57 százaléka kisebb költségvetésből gazdálkodhat, mint tavaly, ráadásul 40 százalékuknál teljesen leállították a munkaerő-felvételt is.

A gazdasági nehézségek ellenére a vállalatok 40 százaléka keres jelenleg is új munkatársakat, elsősorban szakmai tapasztalattal rendelkező, magasan képzett pénzügyi és IT szakértőket.

"A felmérés adatai szerint pályakezdőként leginkább pénzügyi végzettséggel lehet elhelyezkedni. A mérnökök és informatikusok esetén már egyre fontosabb valamilyen speciális szaktudás megszerzése az egyetem után, a marketing és értékesítés területén pedig nagyon kis százalékban keresnek a cégek frissen végzett, tapasztalattal nem rendelkező jelentkezőket" - idézi a közlemény Baja Sándort, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatóját.

A személyzeti tanácsadó felméréséből az is kiderült, hogy a mérnökök és IT szakemberek, valamint a pénzüggyel foglalkozók keresnek a legjobban Magyarországon. Míg a pénzügyeseknél az azonos pozícióban dolgozók bére között viszonylag kicsi az eltérés (néhány magasabb pozíció kivételével), addig a sales/marketing területén már nagy szórást mutatnak a fizetések.

Egy brand manager (márkamenedzser) bére például bruttó havi 260 000 forinttól 1 100 000 forintig terjedhet, egyes magasabb pozíciókban még ennél is nagyobb eltéréseket mutatnak az adatok.

A felmérésből az is kiderül, hogy nem csak Magyarországon, hanem a világ más országaiban is a bónusz számít a legvonzóbb juttatásnak. Azonban míg külföldön a felmérésben részt vevő vállalatok 60 százaléka biztosít valamilyen egészségbiztosítást a munkavállalóinak, addig Magyarországon csak 34 százalék.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen