Munkahelyi problémákhoz vezethet a túlzásba vitt Facebookozás

szerző: Jobline
2012 június 13.

A munkavállalók több mint harmada úgy gondolja, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen, mások szerint azonban rombolja a munkahelyi légkört - derül ki a Kelly Services legújabb felméréséből.

A felmérésben részt vevők 39 százaléka szerint a közösségi média használata rontja a munka termelékenységét, 24 százaléka szerint pedig a személyes és a szakmai kapcsolatoknak a közösségi médiában való összekeveredése munkahelyi problémákhoz vezethet.

"Számos dolgozó szemében a közösségi média úgyszólván lételem. Meghatározó része a kommunikációs eszköztáruknak, és előszeretettel használják életpályadöntéseik meghozatalában, vagy a munkakeresésben is" - mondta el Jónás Anikó, a Kelly Services Hungary Kft. ügyvezető igazgatója - "A közösségi média használatának minden előnye mellett megvannak a maga veszélyei is, például amikor összekeveredik a személyes és a munkahelyi szféra."

Forrás: AP

A felmérésben 30 ország csaknem 170 000 dolgozója vett részt, köztük mintegy 8 500 magyar munkavállaló.
A magyarországi munkavállalók különböző korosztályai közül az Y generáció (19-30 évesek) 48 százaléka, az X generáció (31-48 évesek) 34 százaléka, míg az úgynevezett Baby boomers generáció (49-66 évesek) 25 százaléka véli úgy, hogy elfogadható a közösségi média magáncélú használata a munkahelyen.15 százalék szerint elfogadható a barátokkal és a munkatársakkal véleményt cserélni a közösségi médiában munkahelyi ügyekről. A munkavállalóknak mindössze 11 százalékát figyelmeztették, hogy fejezze be a közösségi média használatát a munkahelyen. A válaszadók 26 százaléka inkább keres munkát a közösség média, mint a hagyományos csatornák, így az újságokban, az online álláshirdető portálokon vagy a munkaerő-közvetítő cégeken keresztül.

"Azt látjuk, hogy a közösségi média sokkal gyorsabban terjed a munkahelyeken, mint a kordában tartására rendelt szabályok" - tette hozzá Jónás Anikó - "Miközben a munkavállalók hamar megtalálják a módját, miként fordíthatják a maguk előnyére az új eszközt, a munkaadók és a cégvezetők egyre tanácstalanabbul toporognak az olyan összetett kérdések előtt, mint az adatvédelem, a kommunikáció megfigyelése vagy az érzékeny üzleti információkhoz való hozzáférés."

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen