Egyre kevesebbet ér a marketingdiploma

szerző: Jobline
2012 június 20.

A végzettség már nem olyan fontos a marketingvezetők számára, amikor új, fiatal munkatársat keresnek – írja a Kreatív.

A brit marketinges hallgatók többsége otthagyná azért az egyetemet, hogy releváns munkatapasztalatot szerezzen - írja a Kreatív a The Marketers Forum kutatására hivatkozva. Mint kiderült, a marketinges vezetők is inkább egy tapasztaltabb munkatársat keresnének maguk mellé, a végzettségről megszerzett papír ugyanis egyre kevesebbet számít.

A megkérdezettek 77 százaléka szerint a diploma nem feltétlenül jelzi a jelentkező szakmai felkészültségét és minőségét, a vezetők fele pedig nem olyan munkatársat keres, akinek bármilyen igazolása lenne a végzettségéről.

A The Marketers Forum által megkérdezett marketinges hallgatókat is, akik ötöde, 18 százalékuk otthagyná az egyetemet és ezzel együtt lemondana a diplomáról is, amennyiben professzionális tapasztalatot szerezhetne, mert úgy érzik, a gyakorlat sokkal többet számít az állásinterjún.

Quentin Crowe, a The Marketers Forum ügyvezetője szerint egyre inkább megkérdőjeleződik a marketinges diploma értéke. Kiderült az is, hogy a szakirányú végzettség megkövetelése inkább egyfajta hagyomány, ami előbb-utóbb változni fog. A diploma helyett inkább más szempontok fognak dönteni a felvételről, ami köszönhető a megemelkedett tandíjaknak is.

marketing  •  diploma  •  egyetem
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen