Az álláskeresés új szabályai
A jó önéletrajz már nem elég, az álláskeresőknek fel kell építeniük a saját márkájukat.
Állást találni sosem könnyű feladat, főleg, ha a jelentkezőnek a munkaerőpiacon dúló válsággal és a kiválasztási folyamatban megfigyelhető újabb és újabb trendekkel is szembe kell néznie.
A karriertanácsadók többsége szerint az önéletrajz már kevés a sikerhez, ma már a fejvadászok többféle közösségi csatornán is utánanézhetnek a pályázónak. Ennek két oka van: egyrészt kíváncsiak a pályázó személyiségére is, másrészt bizonyosságot akarnak szerezni, hogy valóban az, akinek mutatja magát.
Saját márka
De melyik az az oldal, amit a HR-es először ellenőriz? Melyik mutatja meg a leginkább, hogy ki vagy Te valójában? A személyiséged, a tehetséged, a tapasztalataid a te saját márkád, amit ugyanúgy menedzselned kell! A Facebook, a LinkedIn és a Twitter az életed egy-egy oldalát mutatják meg, a munkáltatónak azonban egy teljes és egész elképzelésre van szüksége rólad, nincs ideje az összes közösségi oldaladat végigböngészni, így sokszor akaratod ellenére sem a megfelelő kép alakulhat ki rólad.
Menj elébe!
Sokan még nem készültek fel arra, hogy a fejvadászok és toborzók bizony leellenőrizhetik őket a közösségi oldalakon. Márpedig ez egyre gyakoribb, ahogy a megfelelés is egyre inkább a személyiségen múlik. Ha a változás elkerülhetetlen, legalább legyen úgy, ahogy te akarod: menj elébe! Lássák azt, amit szeretnél, úgy, ahogy eltervezted.
Szerezz előnyt
A saját márkád menedzselésének elengedhetetlen része, hogy előnyhöz juss a versenytársaiddal szemben. Ehhez az kell, hogy megmutasd, hogy Te miben vagy tehetséges és a legjobb, mik a szemmel látható eredményeid. Szerencsére ehhez rengeteg eszköz közül választhatsz: videókat, fotókat, saját weboldaladat, a blogodat. Minél kreatívabb és széleskörűbb, annál jobb!