Erre költjük a fizetésünket

szerző: Jobline
2012 július 10.

Leginkább lakásra költük, utazásra és szórakozásra már alig marad - derül ki a Nielsen felméréséből.

A magyarok adják ki havi költségvetésükből a legnagyobb részt lakással kapcsolatos szolgáltatásokra huszonnyolc európai ország lakói közül - derült ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat globális felméréséből, amelyet az internetező fogyasztók körében végzett el.

Mi az átlagos kiadások 36 százalékát szoktuk lakhatásra fordítani, míg az európai átlag 25 százalék. Nálunk az otthoni étkezésre kiadott havi 25 százalék szintén magasabb, mint az európai átlag, amely 21 százalék.

Az online felmérés magyar válaszadóinak pénzéből 8 százalék jut kommunikációra (mobil telefontól kábel tévé-ig), 7 pedig rutin közlekedésre (például autóval, tömegközlekedéssel a mindennapi élet során).

A gyógyulás költségei átlag 4 százalékot visznek el. Következik az otthonon kívüli étkezés, továbbá megtakarítás vagy befektetés 3-3 százalékkal. További 2-2 százalék jut képzésre vagy tanulásra, háztartási elektromos készülékekre vagy szórakoztató elektronikára, továbbá pihenésre és szórakozásra.

Hazánkban a havi költésekből kedvtelésből történő utazás vagy üdülés 1,2 százalékkal részesedik. Ez a legalacsonyabb arány a huszonnyolc vizsgált európai országban. Szintén a magyarok költik a legkevesebbet pihenésre/szórakozásra.

Az otthon fogyasztott élelmiszerre büdzséjükből a legkisebb arányt a svájciak és dánok költik 21, 22, valamint az írek és olaszok 23-23 százalékos aránnyal.

A lakhatás legolcsóbb általában a déli országokban, ahol keveset kell fűteni, 19-24 százalékos aránnyal. Figyelmet érdemel, hogy északabbra fekvő országok lakóinak havi kiadásaiból lakásra és a vele kapcsolatos szolgáltatásokra pénzük mindössze 22 százalékát adják ki a svédek, 23-23-at pedig az oroszok és svájciak.

felmérés  •  fizetés  •  Nielsen
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen