Egyre stresszesebbek a magyar munkavállalók

szerző: Jobline
2012 szeptember 11.

A magyar munkavállalók egyre erősebb stressz alatt állnak − derül ki a Regus felméréséből.

A világszerte több mint 16 ezer munkavállaló részvételével végzett kutatás magyarországi adatai szerint a dolgozók 56 százaléka érzi úgy, hogy stressz-szintje nőtt az elmúlt egy évben. A növekvő stressz okát 53 százalékuk a személyes anyagi helyzetben, 49 százalékuk az ügyfelekben és 44 százalékuk a munkahelyi feladatokban látják, azaz a magánéleti kérdések kevésbé játszanak szerepet.

Forrás: AP

A kis- és középvállalatok munkatársainak 42 százaléka aggodalmaskodik az ügyfelek miatt, míg a nagyvállalatok dolgozóinak körében ez az arány 27 százalék. Ugyanakkor a nagyvállalatoknál kétszer annyian bosszankodnak a vezetőség miatt (40 százalék), mint a kisebb cégeknél (20 százalék). Az eredmények alapján a stressz megelőzése költséghatékony lépés lehet, hiszen a dolgozók 47 százalékának véleménye szerint a rugalmas munkavégzés olcsóbb, mint a fix helyen és időben végzett munka, 80 százalékuk szerint fokozza a hatékonyságot, 53 százalékuk szerint pedig családbarát megoldás.

Globális viszonylatban a stressz-szint legnagyobb mértékű növekedését Kínában tapasztalták, ahol a válaszadók 75 százaléka számolt be erről, szemben a 48 százalékos világátlaggal. A munkával kapcsolatos stressz mértéke különösen magas volt Mexikóban, Kínában, Kanadában és Japánban.

Tévedés azt gondolni, hogy a stressz kizárólag a munkavállalók személyes problémája, hiszen a vállalat legalább ennyire megszenvedi ennek hatását. A vezetők előbb-utóbb kénytelenek szembesülni a ténnyel, hogy a dolgozók nem képesek az elvárásoknak megfelelően teljesíteni, kevésbé hatékonyak és több időt töltenek betegszabadságon − mondta Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen