Ezek rontanak a produktivitáson

szerző: Jobline
2012 szeptember 21.

Ha a dolgozó nem tud hatékonyan dolgozni, az rámehet a cég sikertelenségére.

Nem is gondolná a munkavállaló, hogy hány olyan dolog van a mindennapokban, ami eltereli a figyelmét a feladatáról és nem tud hatékonyan dolgozni. Íme hét dolog ezek közül.

Állandó e-mail csekkolás

Kétpercenként ellenőrzi, jött-e e-mailje? Felejtse el! Egyrészt könnyen kizökkenti önt a feladataiból, másrészt pedig ha sürgős kérés érkezik önhöz, azt inkább telefonon kérnék. Nem kell mindig azonnal reagálnia a leveleire.

Forrás: sxc.hu

Kupi a környezetében

Tegyen rendet az íróasztalán. Demoralizáló hatása van, ha a környezete tele van felesleges kacatokkal, és nincs helye. Ezek csak elterelik a figyelmét a munkáról, ráadásul rossz képet fest önről, ha mindenféle papírfecni hever az asztalán.

Rossz szék

Ha kényelmetlen a széke, az is rossz hatással van a produktivitására. Ugyanis másra nem fog tudni figyelni, állandóan fészkelődik. Szánjon a beállításokra néhány percet, így egyrészt sokkal komfortosabban érzi majd magát, plusz a testét sem sanyargatja a kényelmetlen pozitúrákkal.

Értesítések

Túl sok értesítést kap, minden csipog? Hol egy felugró ablak figyelmezteti valamire, hol pedig az okostelefonja rezeg? Ezeket kapcsolja ki, hiszen felesleges és zavaró.

Ne hagyja, hogy megzavarják

Ha egyterű irodában dolgozik, akarva-akaratlanul fültanúja lehet magánbeszélgetéseknek. Próbálja meg kizárni a külvilágot, ha benne van egy feladatban, ne kezdjen el csevegni a többiekkel, és ha nem munkaügyben zavarják, finoman kérje meg kollégáit, hogy hagyják ki önt a beszélgetésből, ne kérdezgessék feleslegesen.

Túl sok tennivaló

Mindig összeírja, mik az aznapi elvégzendő feladatai? Ha nem tud lemondani erről a szokásáról, szortírozzon, mert ha sok mindent összeír, az már az első feladattól is elveszi a kedvét.

munkahely  •  e-mail  •  hatékonyság
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen