Generációs eltérések a munkakeresésben

szerző: Jobline
2012 október 11.

Egy amerikai felmérés szerint máshogy állnak hozzá az álláskereséshez az Y és az X generáció tagjai.

Egy friss kutatás szerint hiába alulfoglalkoztatottak  vagy munkanélküliek a Y generáció tagjai, mégis jóval optimistábbak, mint az idősebb álláskeresők - írja a moneyland.time.com. A fiatalok 88 százaléka bízik abban, hogy hamarosan megfelelő állást szerez, szemben az idősebb korosztály 73 százalékával.

A felmérésben 5268 amerikai álláskereső vett részt, ebből 742-en az Y generációból (18-29 évesek) 1676-an az X generációból (30-47 évesek), illetve 2850-et a baby boomhoz tartozóakból (48-67 évesek).

A megkérdezettek átlagosan heti 5-20 órát töltenek álláskereséssel. A tanulmány szerint mindhárom generáció szívesebben használja keresgélésre a netet, mint az újsághirdetéseket.

Vannak azonban jelentős különbségek is, ezeket a lap az alábbiakban szedte össze:

Y generáció. Az idősebb generációkhoz képest ők azok, akik a legkevésbé vannak elkeseredve a munkaerőpiacon. A fiatalok hajlamosabbak több áldozatot hozni a karrierjükért, így például ők szívesebben ülnek vissza az iskolapadba, ha azt megkövetelik a körülmények. Az optimizmus szoros összefüggésben van a korral, hiszen ők könnyen nyugtatják magukat azzal, hogy még előttük az egész élet. Az Y generáció másik nagy előnye, hogy ők sokkal magabiztosabban használják a Twitter vagy a Facebookot is álláskeresésre, illetve itt tájékozódnak a leendő munkaadójukról.

X generáció. Majdnem háromnegyedük (72 százalék) nyilatkozott úgy, hogy megviseli őket a munkanélküliség, stresszesek miatta, míg a fiataloknál ez a szám 61 százalék volt. Ennek részben az a magyarázata, hogy ebben a korosztályban jelentősen többen vannak azok, akiknek a házát jelzálog terheli, vagy gondoskodniuk kell a családjukról.

Baby boom. Érdekesség, hogy Amerikában közülük kerülnek ki a legtöbben azok, akik kihasználják az internet adta álláskeresés lehetőségeit (96 százalék, az X generációnál ez 95 százalék, míg az Y generációnál 92 százalék). Ők viszont már egyáltalán nem vágynak arra, hogy tanuljanak valamit azért, hogy előrébb léphessenek vagy sikeresebbek legyenek.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen