Így végezze hatékonyan a munkáját
Lejár a munkaidő, indulna haza, de a munkatársai még a gép előtt ülnek. Legyen ön az első, aki elindul, vagy tegyen úgy, mintha még dolgozna? Ismerős a helyzet?
A New York Times közölt terjedelmes írást arról, hogyan lehet csökkenteni a munkával töltött időt, emellett pedig növelni a hatékonyságot. A szerző szerint annak van értelme, ha a hatékonyságot nem időben, hanem teljesítményben mérnek, így felesleges alibiből a gép mellett ülni, ha már befejezte valaki a munkát.
Kevesebb meeting
A legtöbb munkavállaló szerint csak időpocsékolás a meeting. A rövidebb értekezleteknek persze van értelme, de szakemberek szerint az elnyújtott, órákig tartó megbeszélések valóban teljesen feleslegesek. Ha megoldható, inkább mentse ki magát, hivatkozzon például egy határidős munkára. Így látják a többiek is, hogy nem ellógni akar, éppen ellenkezőleg: dolgozni, haladni az önre bízott munkával. A legtöbb ügyet úgyis el lehet intézni egy telefonnal vagy egy e-maillel. Ha viszont mindenképp mennie kell, készítsen vázlatot, érkezzen felkészülten, mert ezzel is rengeteg időt spórolhat meg.
Olvasson kevesebbet
A hosszabb elemzések nagy része tele van az ön számára haszontalan információkkal, ezért csak azt a részt olvassa el, ami önre vonatkozik, a többit ugorja át nyugodtan. Nem is hinné, ezzel mennyi idő spórolhat meg.
Ha e-mailt olvas, döntsön azonnal, fontos-e válaszolni rá. Ha igen, akkor ne halogassa, ha viszont ráér, akkor hagyja későbbre, különben azon veszi észre magát, hogy a fél napja csak levelek olvasgatásával telt el.
Írjon gyorsabban
Általános nézet, hogy a tökéletes feljegyzés egyenlő azzal, hogy hosszú is legyen. A cikk szerzője szerint viszont erre semmi szükség. Első körben készítsen egy rövid vázlatot. Ezután a vázlatot követve fogalmazza meg a feljegyzést, végül nézze át a szöveget, javítsa az elütéseket, helyesírási hibákat. Koncentráljon a lényegre.