A szakmunkásnak is jól kell kommunikálnia

szerző: Jobline
2012 november 22.

Mi szükséges ahhoz, hogy egy leendő munkavállaló az egyre nehezebb körülmények között is sikeresen megállja a helyét a dolgozók között? A mai oktatási rendszer fel tudja-e készíteni a kihívásokra azokat a diákokat, akik néhány éven belül pályakezdőként keresnek majd helyet a világban?

Az iskola és a munka világának kapcsolatáról rendezett vitanapot a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány a Szegedi Ipari Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola Szeged-Móravárosi Tagintézményében a dél-alföldi régió öt iskola diákjainak - számolt be a Szegedcafe.hu.

A diákok interaktív foglalkozásokon és vitahelyzetekben vettek részt, délután pedig a témával foglalkozó szakemberekkel beszélgethettek. ,,A rendezvény célja, hogy népszerűsítse az értelmes párbeszédet és egymás meghallgatását" - mondta Takács Viktória, a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány munkatársa.

Az eszmecserén Kardos János, a városi önkormányzat oktatási, kulturális és sportirodájának vezetője elmondta: hozzá olyan vélemények jutnak el leginkább, hogy a magyar diákok gyakorlatban is ügyesek, viszont kommunikálni nem nagyon tudnak. ,,Egyre inkább látszik, hogy a nyelvek és az informatikai ismeretek mellett a szövegértésnek és a kommunikációnak is nagyon fontos szerepe van. Utóbbi akár egy-egy állás vagy munka megszerzéséről is dönthet" - tette hozzá.

A beszélgetésen a kommunikáció kiemelt figyelmet kapott, utalva arra a több diák által is feltett kérdésre, hogy egy szakmunkásnak miért kellene jól kommunikálnia. Domokos Ervin, a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének munkatársa szerint azért, mert nagyon sokat számít a jó benyomás, illetve az ügyfelekkel, vevőkkel vagy munkatársakkal való kapcsolatfelvétel.

Kardos János hozzátette: szerinte nagyon fontos, hogy az döntéshozók egyeztessenek az intézményekkel és a munkaerőpiac szereplőivel arról, hogy milyen munkavállalókra, milyen szakképesítéssel bíró munkaerőre van szükségük.

Fazekas Melinda, a Szegedi Tudományegyetem Karrierirodájának vezetője úgy látja: csak a hallgatók egy része figyeli a munkaerő-piaci folyamatokat, pedig amellett, hogy képzik magukat azt a felelősséget is vállalniuk kell, hogy figyelik, milyen szaktudásra van szükségük a cégeknek. Fazekas Melinda is a hallgatók fellépését és kommunikációt jelölte meg a legproblémásabb területként.

Domokos Ervin szerint némileg ,,túlmisztifikált a papír értéke" Magyarországon. ,,Sokan azt gondolják, hogy elmennek egyetemre és az elég is. Kifejtette: tapasztalatai szerint a kisebb cégeknél egyre kevésbé fontos, hogy az állásra jelentkezőknek hány diplomájuk van, inkább a nyelvtudás és a gyakorlati tapasztalat számít.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen