Kiket kerestek a HVG Állásbörzén?

szerző: Jobline
2012 november 22.

Az elmúlt évek trendjei nem változtak számottevően: 2012 őszén is a mérnökök és az informatikusok voltak a legkeresettebbek a HVG Állásbörzén, a helyszínen a kiállítók különleges standokkal, a szervezők pedig számukra érdekes programokkal szólították meg a teljes látogatói létszám több mint 1/4-ét kitevő műszaki/informatikai szakembereket.

A börzén megjelenő álláskeresők többsége (58,27 százalék) pályakezdők számára meghirdetett állások iránt érdeklődött elsősorban (a látogatók több tapasztalati szintet is jelölhettek). Az 1-7 év munkatapasztalatot igénylő állásokra pályázók aránya 45,34 százalék volt, a senior pozíciókra pedig az érdeklődők 15,83 százaléka pályázott. Az álláskeresők 15,04 százaléka vezetői karrier iránt, 29, 21 százalék szakmai gyakorlati lehetőségek kapcsán érdeklődött. A látogatók között 19 százalék volt azoknak az aránya, akik diákmunkát kerestek és 10,29 százalék diplomaírásához kereste a megfelelő céget.

Jelentős igény mutatkozott a jó gazdasági szakemberek iránt is: a kiállítók több mint fele kínált ilyen területen lehetőségeket, és a látogatói preferenciákat tekintve is még mindig ez a diplomások körében legnépszerűbb szakterület: a látogatók 29,07 százalék keresett gazdasági, pénzügyi területen álláslehetőséget.

Forrás: jobline.hu

Kiállítói oldalról kiemelten hangsúlyos elvárás a látogatók nyelvtudása: a standok közel 40 százalékának  kínáltak jó nyelvtudást igénylő állásokat. A börze látogatóinak többsége több nyelven is beszél, a regisztrált résztvevők 83,48 százaléka rendelkezik angol, 36,01 százaléka pedig német nyelvtudással az anyanyelvén kívül. A többi európai nyelvet már lényegesen kevesebben beszélik: a HVG Állásbörze 10 252 látogatójának 6,98 százaléka rendelkezik francia, 4,73 százaléka spanyol, 4,24 százaléka pedig nyelvtudással. Kismértékben, de tovább csökkent az orosz nyelvet beszélők aránya: a látogatók mindössze 3,47 százaléka rendelkezik értékelhető orosz nyelvtudással.

Karrier perspektíva bölcsész végzettséggel is


Az állásvásár kiállítóinak több mint harmada olyan álláslehetőségeket kínált, amelyek esetében a legfontosabb elvárás a folyékony nyelvtudás, ami legtöbb esetben az angolt és egy másik idegen nyelv magabiztos tudását jelentette. Ezek a munkahelyek nagy részben az ún. shared service centerekben, azaz szolgáltató központokban érhetőek el. Itt az elvégzendő munkához szükséges tudást a cég biztosítja az újonnan felvett munkaerő számára, így ezek a pozíciók a legtöbb esetben nem igényelnek előzetes szakmai tapasztalatot.

A szolgáltató központok legfontosabb jellemzőiként tartják számon a versenyképes fizetést, és a folyamatos szakmai továbbképzéseket. Fontos megemlíteni azt is, hogy ezek a szolgáltató központok a napjaink sokat vitatott bölcsész/humán képzési területen végzettek számára is reális karrier perspektívát jelenthetnek éppen a nyelvtudás miatt, ahogyan ezt számos példa mutatja.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen