Ezért jó képezni a dolgozót

szerző: Jobline
2012 december 13.

Minden cég számára előnyt jelent, ha az ott dolgozók a legjobb és leginkább piacképes tudással rendelkeznek - írja a metropol.hu.

Manapság elvárásnak számít, hogy a munkavállaló minél képzettebb legyen, már csak azért is, hogy megőrizhesse a munkahelyét vagy továbbléphessen. Egyes vállalatoknak pedig folyamatosan meg kell újítaniuk a szakmai tudást a cégen belül, képezni kell az új dolgozókat, valamint a magasabb pozícióba lépőket - írja a metropol.hu.

A legtöbb dolgozónak így folyamatosan szüksége van tréningekre, továbbképzésekre. A tréningek igen sokfélék lehetnek: léteznek speciális, egész éven át tartó tanfolyamok, de megesik, hogy a képzések csupán néhány hétre vagy hónapra veszik igénybe az alkalmazottak idejét és energiáját. Ilyenek például az informatikai, nyelvi vagy szakmai képzések. Ám választhat a cég kifejezetten rövid, szakmai tréningeket is, amelyek csak egy-egy délutánt vagy egy hétvégét igényelnek, és inkább a kollégák közötti kommunikációt és együttműködést hivatottak hatékonyabbá tenni.

Vezetők számára is vannak tréningek. Ezek célja, hogy a részt vevő vezetők megismerjék és elsajátítsák a motiváción alapuló, célorientált vezetői magatartást, és fejlesszék a viselkedési és kommunikációs készségüket.

Herich György, az Év Oktatásszervező Vállalkozója címet elnyerő Penta Unió Zrt. szakképzési szakértője szerint az év végén az adójogszabály-változásokra felkészülő szakemberek töltik meg a termeket, az ilyen továbbképzések a legnépszerűbbek.

A szakértő szerint minden évben a legvonzóbbak a nyelvi továbbképzések, az év végi adójogszabály-változásokkal kapcsolatos képzések és az Excel-használatra felkészítő tanfolyamok.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen