Hamarosan kiderül, kik lesznek a legvonzóbb munkáltatók 2013-ban

szerző: Jobline
2013 február 21.

Március 6-án hozzák nyilvánosságra a Legvonzóbb Munkáltatók idei listáját. A szakmai körökben várva várt rangsor a Magyarországon egyedülálló, az Aon Hewitt és az AIESEC együttműködésében megvalósuló Munkáltatói Márka Kutatás alapján készül.

A kutatásból az országban jelenleg 10 legvonzóbb cég listája mellett egy sor aktuális munkerőpiaci kérdésre is választ kapunk, például az álláskeresők fizetési elvárásait, motivációit vagy karrierelképzeléseit illetően.

Az Aon Hewitt és az AIESEC 2012 végén újra elindította a Munkáltatói Márka Kutatását azzal a céllal, hogy feltérképezze a felsőoktatásban tanulók, továbbá a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkerőpiaci elvárásait és a cégekről alkotott véleményét, és ennek alapján összeállítsa azon munkáltatók listáját, amelyek a legvonzóbbak a munkaerőpiacon. A kérdőíveket 14 ezren töltötték ki, ebből 4 200 pályakezdő és 9 800 tapasztalt munkavállaló volt.

„Kutatásunkban a 14 ezer válaszadó 13 iparág összesen 243 vállalatát értékelte. Immár megyedik éve egyedülállóan nagy számú minta alapján tudtuk felmérni a munkavállalók preferenciáit, s a kapott eredményeket ez teszi különösen értékessé ” – mondta el Sziber Éva, az Aon Hewitt Employer Branding szakterületének vezetője. "A győztes cégek listája mellett a kutatásból arra is választ kapunk, jelenleg mi igazán fontos a munkavállalók/álláskeresők számára" – teszi hozzá. "Megtudhatjuk, milyen csatornákon tájékozódnak leginkább, mik az elsődleges motivációik, amikor kiválasztanak egy munkahelyet, hogyan képzelik el magukat munkavállalóként, vagy mit jelent számukra a siker."

A 2012-es Munkáltatói Márka Kutatás eredményei szerint például a harminc évnél idősebb korosztály a fiatalabbakhoz képest minimális mértékben használja egyetemi, főiskolai kapcsolatait, s inkább támaszkodik sajtóhírekre, a személyzeti tanácsadó cégektől,  valamint a már az adott cégeknél dolgozó emberektől kapott információkra. Az Y- és Z-generáció tagjai viszont az egyetemi állásbörzéket, levelező listákat, céges prezentációkat és tanáraik véleményét részesítik előnyben, ha egy-egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni. A mindenki számára fontos tényezők mellett – mint a biztos megélhetés – 2012-ben a fiatal munkavállalóknál előtérbe került a választott cég társadalmi elismertsége, hasznossága, de egyre nagyobb figyelmet kapott a társadalmi felelősségvállalás és a környezetvédelem is. A kutatás 2012-es eredményei alapján a fiatalabb generációk tagjai ugyanúgy igénylelték a márkanevet a karrierválasztás során, mint az áruk kiválasztásakor.

A 2013-as Munkáltatói Márka Kutatás eredményeit és legérdekesebb megállapításait március 7-én a Legvonzóbb Munkáltató Díjátadó Gálát követően ismerheti meg a nagyközönség.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen