A legnagyobb hibák, amit a HR-es elkövethet
Dara Péter szedte össze a Devise.hu-n vezetett blogján, mik azok a hibák, amiket (nem csak) a HR-esek követhetnek el a közösségi média használata során.
1. Fogalma sincs, hogy mire is való a közösségi média, mire is lehet használni. Emiatt
- vagy lenéz mindenkit, aki használja,
- vagy arra hivatkozik, hogy nincs ideje
- vagy ha regisztrál is, nem szerepel a profilánál semmi a nevén kívül, mert nem tudja, hogy mit csináljon.
2. Azt hiszi, hogy a közösségi média csak a tizen- és huszonévesek „játszótere”.

3. Azt hiszi, hogy mindent megtett azzal, hogy regisztrált.
4. Az adott közösségi médiában a regisztrációnál céges telefonszámot és e-mail címet ad meg. Ha véletlenül lapátra kerül a munkahelyén, a létrehozott profilohoz semmilyen módon nem fér.
5. Pillanatok alatt rájön mindenki, hogy állást fog keresni, ráadásul nem a tudatos karrierépítés, márkaépítés eredményeként.
6. Úgy gondolja, hogy csak a HR-esek használják tájékozódásra, a jelöltek leellenőrzésére a közösségi médiát.
7. Amíg biztos pozícióban van, addig lenézi a szolgáltatókat, hiszen ön a nagyhatalmú megrendelő. Amikor már nincs pozícióban, akkor megkeresi a közösségi médiában őket, hogy segítsenek állást találni, esetleg ajánlani. Majd csodálkozik a reakciójukon.
8. Mivel nem ismeri, hogy mire használják a közösségi médiát, felháborodik az Y, X vagy Z (bárhogy is nevezzük bármelyiket) generáció igényén, akik a munkahelyükön is hozzá kívánnak férni, eltiltásuk esetén pedig nem kívánnak a szervezetnél dolgozni.
Közösségi média = nem biztonságos. Amikor a vállalati informatikus azzal az indokkal tiltja le cégednél a közösségi média használatát, hogy „nem biztonságos”, fel sem merül önben, hogy benchmark információkat hozzál ellenérvként a szakmájából olyanoktól, akik tudatosan használják a munkaerőpiac felmérésére, toborzási költségeik csökkentésére, employer brandingre e platformokat.