Hogyan lehet egy cégből álommunkahely?
Nyugat-Európában sokkal nagyobb hagyománya van a munkáltatói márkaépítésnek, mint nálunk. Helen Rosethornnal, a brit Bernard Hodes Group kommunikációs tanácsadó- és tervezőcég vezérigazgatójával készített erről interjút a Kreatív.
A szakértő szerint az otthonos légkör a legfontosabb, illetve hogy a cég valamilyen értéktöbblettel kitűnjön a többi közül, például nagyfokú mobilitással - írja a Kreatív.
"A munkaerőpiacra frissen belépő fiatal generáció tagjai nagyon agilisak, utazni akarnak és tapasztalatot gyűjteni, így ahhoz a céghez csatlakoznak, amelyik ezt lehetővé teszi. Épp ezért fontos, hogy a munkatárs alkalmazottként is érezze a márkaélményt, egy olyan értékrendszer jelenlétét, amely nem csak a saját szervezeti egységére jellemző, hanem megvan például a cég magyar, brit vagy akár kínai leányvállalatnál is" - fogalmazott Helen Rosethorn.
A munkáltatói márkaépítésnek egyébként a márkafilozófia az alapja. A szakértő konkrét példát is mesélt erről a lapnak: "A legjobb példa az Anglo American bányászati vállalat, amelynél a márkázásban is részt vettünk. A munkánk eredményeként egy új fősor született: „Valódi bányászat, valódi emberek, valódi különbség”, és a mi feladatunk az volt, hogy az „emberek” kerüljenek a márka szívébe."