Ez lehet a jövő önéletrajza?

szerző: Jobline
2013 április 16.

A Twitter lehet az új típusú önéletrajzok platformja - írja a Wall Street Journal.

Egyre több álláskereső próbálkozik kevésbé megszokott, hagyományos módszerekkel, amikor munkára jelentkezik - ilyenek a 140 karakteres CV-k, vagy a hat másodperces videók a Wall Street Journal írása szerint.

Utóbbiról már írtunk korábban, ez is a Twitterhez kapcsolódik: az új videómegosztó szolgáltatás lényege, hogy maximum hat másodperces kisfilmeket lehet megosztani másokkal, és aki ügyes és ötletes, akár egy CV-t is bele tud sűríteni ebbe a rövid időtartamba.

A WSJ azt írja nemrég publikált cikkében, hogy bár a 2006-ban alapított Twitter még nem tart ott, hogy az egész toborzást teljesen forradalmasítsa, az viszont tény, hogy egyre több munkáltató használja a folyamat során, hiszen gyorsan és közvetlenül lehet a jelöltekkel felvenni a kapcsolatot.

Igaz, a viszonyok, a Twitteren való toborzás szabályai még elég homályosak. Az sem dőlt még el, hogy a jelöltnek érdemes-e csakis és kifejezetten szakmai profilt létrehoznia, vagy lehet ezeket a tartalmakat személyes élményekkel vegyíteni? A toborzóknak mennyire etikus párbeszédbe elegyednie a potenciális pályázóval? Egy másik nehéz kérdés pedig az, hogy hogyan lehet 140 karakterbe összefoglalni a munkatapasztalatot, a készségeket?

Egy bostoni cég, az Enterasys még februárban döntött úgy, kizárólag a Twitteren pályáztat meg egy-egy állást. Ezekre pedig szintén ezen az oldalon lehetett jelentkezni, úgy, hogy a pályázó a tweet végére ezt írta: #socialCV. A cég ekkor egyébként 1000 Twitter-felhasználót szerzett meg követőként, így kampánynak is egyedülállóan sikeres volt.

Igaz, ez még Amerikában sem elterjedt nézet, nagyon sok amerikai nagyvállalat még ki sem próbálta a Twitter adta toborzási lehetőségeket, ugyanakkor felmérések azt mutatják, a munkáltatói oldalnak egyre inkább elvárása lesz, hogy a dolgozók magabiztosan mozogjanak a közösségi médiában.

Az is tény ugyanakkor, hogy a Twitteren keresztül is rengeteg álláshirdetésről lehet értesülni - még magyar viszonylatban is, nézze meg ide kattintva!

Az álláskeresői oldal is aktívan használja egyébként ezt a csatornát. Cikkünk elején említettük a hat másodperces videós önéletrajzot. Az említett videót egy újságíró készítette el, és a WSJ cikke szerint vírusként terjedt a bemutatkozása, és ma már egy médiavállalatnál dolgozik projektmenedzserként. Bár a szerző hozzáteszi, nem közvetlenül a videó miatt kapta meg az állást, a vezetőségre nagy hatással volt az, amit összerakott.

Összegzésként elmondható, hogy aki igazán érvényesülni akar, annak mindenképp kell digitális nyomot hagynia maga után.

CV  •  önéletrajz  •  Twitter
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen