Ilyen munkát hirdet most a Twitter
"Head of media" állást hirdetett a mikroblogszolgáltató - írja a Guardian.
A Twittert már nem lehet figyelmen kívül hagynia annak, aki hírgyártásban dolgozik, és a szolgáltató is felismerte most, hogy jobban oda kell figyelnie erre a területre, hogy még nélkülözhetetlenebbé váljanak az újságírók részére - számolt be a Guardian. Így tehát a cég "head of media" beosztásba keres most alkalmazottat, aki koordinálja, vezeti, és felel azért a stratégiáért, ami a hírgyártásban dolgozóknak szinte elsődleges forrásává teszi majd a Twittert.
A lap szerint ez egyébként körülbelül annyira komoly és felelősségteljes pozíció, mintha valaki pár évtizede egy nagy amerikai televízió hírigazgatója lenne. Ez lehet a hírszakma egyik legnehezebb munka, sokkal összetettebb és keményebb, mint a New York Times-t vagy a CNN-t vezetni - teszi hozzá a szerző.
Magyarországon is számos példa volt már rá, hogy újságírók a Twitteren keresztül értesültek egy hírről, vagy jutottak plusz információkhoz - jelentős előnyt ráverve a hírügynökségekre.