Igaz történet: ők a legkreatívabb álláskeresők

szerző: Jobline
2013 június 12.

Van, aki teljesen magába roskad a munkanélküliségtől, van viszont, akit inspirál az, ha küzdenie kell. Pozitív példákat gyűjtöttünk össze.

Hatalmas a verseny a munkaerőpiacon, és rengeteg olyan tehetséges ember van, akik még az állásinterjúig jutnak el. Egyeseknél az lehet a gond, hogy nem tudják jól eladni magukat, nem tudják igazán megmutatni az értékeiket, a képességeiket.

Már sokszor írtunk arról, hogy kreativitással könnyen ki lehet tűnni a tömegből. Most olyan sikersztorikat gyűjtöttünk össze, akik meglepő módon hívták fel magukra a munkáltatók figyelmét, és bejött nekik.

Aki meghackelte a Facebookot

Még 2005-ben, amikor a Facebook is elég új volt, egy főiskolást, Chris Putnamet ihletett meg, egy a cégről szóló előadás. Putnam és a barátai gyorsan felmérték a rendszer gyengeségeit, és egy olyan vírust eresztettek rá az oldalra, ami több ezer profilt a konkurens MySpace designjára cserélt le. A fiút természetesen azonnal megkeresték a cégtől, a beszélgetésből végül állásinterjú lett, és Chris Putnam még mindig a Facebook dolgozója.

Reklámtábla

Mint sok diplomás, a 24 éves David Rowe is megelégelte azt, hogy állandóan elküldi a jelentkezését különböző hirdetésekre, de még egy választ sem kap, nemhogy munkát. Végül úgy döntött, reklámtáblán hirdeti magát, és szendvicsemeberként járja London utcáit. Nem volt túl szórakoztató a dolog, de abban bízott, ezzel hátha többet ér el, mint az e-maielk küldözgetésével. A számításai be is jöttek, egy munkaközvetítő iroda figyelt fel a kitartására, és állást ajánlottak neki.

Kapcsolati háló

Tim Devane ma az egyik legnépszerűbb URL rövidítőnél, a bit.ly-nél dolgozik. Nagyon egyszerű, hétköznapi, mégis meglepő módon került a céghez. A főiskola elvégzése után álláskeresésben volt, és úgy döntött, ír egy rövid e-mailt az öregdiákoknak, a volt csoporttársainak, hogy éppen munkát keres, aki tud valamit segítsen. Az egyik ilyen e-mail hatására mutatták be John Borthwick-nak, aki felvette Timet a bit.ly-hez - éppen ő lett a cég tizedik alkalmazottja.

Óriásplakáttal - ez a magyaroknak is bejött

Az egyik ismert példa egy brit fiatalember, aki utolsó 500 forintját költötte arra, hogy óriásplakáton hirdethesse magát. Decemberben pedig még egy magyar férfi, Tollas Attila, a Scotwork Magyarország konzultánsa és egyik vezető trénere  mesélte el személyes sikertörténetét. Szakmai kapcsolatai révén egy kisteherautó oldalát bérelte ki reklámfelületként, és óriásplakátot állított ki a megcélzott cég épülete elé. A plakáton fényképes állásjelentkezése szerepelt, és egy megjegyzés, hogy várja a választ... "Tisztában voltam vele, hogy valószínűleg így nem jutok be, de rá akartam irányítani a közvélemény figyelmét arra a jelenségre, hogy a HR-esek még csak válaszra sem méltatják a pályázókat. Emellett persze fel akartam hívni a munkaadók figyelmét, hogy állást keresek" – mesélte. A részleteket ida kattintva olvashatja el.

Ön is munkát keres? Iratkozzon fel Álláspostánkra!

álláskereső  •  kreatív  •  siker
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen