Ők azok, akiknek felmondanak a munkahelyükön
Egy munkáltató versenyképességét alapvetően befolyásolja az alkalmazott munkavállalók (az emberi erőforrás) minősége.
Néhány rossz ember tucatnyi jól dolgozó munkáját képes tönkretenni. Ez frusztrációhoz vezet a cégen belül, amelyet pont a legjobb emberek viselnek a legnehezebben: az eredmény az lesz, hogy a legrosszabb minőségű munkaerővel „felvértezve” indulunk csatába versenytársaink ellen, a legjobb munkavállalóink, legértékesebb embereink ugyanis lelépnek - írja a gazdasagiradio.hu az inc.com összeállítása alapján.
A Bajkeverők. Mindenki okoz problémákat a munkahelyén, de nem mindegy, mennyit. Van, amikor eljön az a pont, amikor valaki sokkal több problémát okoz, mint amennyit megold.Ha eljön ez a pillanat, ne habozzunk: tegyük lapátra!
A Nagyotmondók. Vannak, akik ha valamit csinálnak, arról az egész cég tud. Akik folyton elfoglaltak, akiknek sosincs idejük, akiknek annyi mindent kell tenniük a nap folyamán, hogy már nincs idejük dolgozni. Néha valóban túlterhelés áll a dolog mögött, azonban könnyű megkülönböztetni a túlterhelt munkavállalót attól, aki csak színészkedik, aki „eladja magát”. Ők azok, akik minden apró teljesítményt felfújnak, akiknek önértékelése sokkal nagyobb, mint tényleges értékük. Hatalmas ígéreteket tesznek, és ígéreteik fényében tündökölnek – tényleges teljesítmények nélkül.
Az Ügyfélvesztők. Mindegy, hogy kicsi vagy nagy cégről van szó, az ügyfelet nem egyszerű megszerezni, de megtartani még nehezebb. Az olyan munkatárs, aki nem érti meg, hogy a cég célja és értelme nem ő, nem az, hogy neki állást biztosítson, hanem az ügyfelek megnyerése és megtartása, csak kárt okoz.
A Képtelenek és a Nem hajlandók. Ha egy javasasszonytól várunk megoldást vakbélpanaszainkra, akkor ez a javasasszony nem lesz képes megoldani ezt a problémát. Ha egy atomfizikustól várnánk a mosdó tisztántartását, akkor jó eséllyel az atomfizikus nem lesz hajlandó elvégezni a feladatot. Az alulképzett kolléga nem lesz képes, a túlképzett pedig nem lesz hajlandó jól teljesíteni.
A Megbízhatatlanok. Vannak, akikre nem számíthatunk. Akikre nem bízunk olyan munkát, amit mindenképpen el kell végezni, vagy akiktől akár még azt sem várhatjuk, hogy rendszeresen megjelenjenek a munkahelyükön.
A Feljogosítottak. Ők azok, akik mindenen megsértődnek, reklamálnak, perlekednek, és csak arra várnak, hogy valaki hibát kövessen el. Akik megsértődnek, ha csak rosszul szólnak hozzájuk, ezért inkább okosabb nem szólni sehogy.
A Szabályszegők. Mindegy, milyen szabályt hozunk a cégnél, milyen írott vagy íratlan rend szerint kell végezni a munkát, ők azok, akik nem hagyják magukat e szabályoktól zavartatni. Mindegy, hogy ez milyen formában valósul meg, hogy egy beosztott szeg meg valamilyen szabályt, vagy egy felsővezető hazudott valamiről az önéletrajzában, ha megszegi a szabályokat, akkor jobb minél előbb eltávolítani.
„Az emberek gyakran panaszkodnak, mert túl stresszes a munkájuk. De semmi sem nehezebb, mint olyan dolgozókkal bajlódni, akik nem veszik ki a részüket a munkából, és lehúzzák az egész szervezetet. Ne gondolkodjunk sokat, csak hajítsuk ki ezeket az embereket! Jobban fogunk aludni utána mi is, és maradék csapatunk is!”
Új munkahelyet keres? Iratkozzon fel ajánlatainkért Álláspostánkra!