Ők azok, akiknek felmondanak a munkahelyükön

szerző: Jobline
2013 június 25.

Egy munkáltató versenyképességét alapvetően befolyásolja az alkalmazott munkavállalók (az emberi erőforrás) minősége.

Néhány rossz ember tucatnyi jól dolgozó munkáját képes tönkretenni. Ez frusztrációhoz vezet a cégen belül, amelyet pont a legjobb emberek viselnek a legnehezebben: az eredmény az lesz, hogy a legrosszabb minőségű munkaerővel „felvértezve” indulunk csatába versenytársaink ellen, a legjobb munkavállalóink, legértékesebb embereink ugyanis lelépnek - írja a gazdasagiradio.hu az inc.com összeállítása alapján.

A Bajkeverők. Mindenki okoz problémákat a munkahelyén, de nem mindegy, mennyit. Van, amikor eljön az a pont, amikor valaki sokkal több problémát okoz, mint amennyit megold.Ha eljön ez a pillanat, ne habozzunk: tegyük lapátra!

A Nagyotmondók. Vannak, akik ha valamit csinálnak, arról az egész cég tud. Akik folyton elfoglaltak, akiknek sosincs idejük, akiknek annyi mindent kell tenniük a nap folyamán, hogy már nincs idejük dolgozni. Néha valóban túlterhelés áll a dolog mögött, azonban könnyű megkülönböztetni a túlterhelt munkavállalót attól, aki csak színészkedik, aki „eladja magát”. Ők azok, akik minden apró teljesítményt felfújnak, akiknek önértékelése sokkal nagyobb, mint tényleges értékük. Hatalmas ígéreteket tesznek, és ígéreteik fényében tündökölnek – tényleges teljesítmények nélkül.

Az Ügyfélvesztők. Mindegy, hogy kicsi vagy nagy cégről van szó, az ügyfelet nem egyszerű megszerezni, de megtartani még nehezebb. Az olyan munkatárs, aki nem érti meg, hogy a cég célja és értelme nem ő, nem az, hogy neki állást biztosítson, hanem az ügyfelek megnyerése és megtartása, csak kárt okoz.

A Képtelenek és a Nem hajlandók. Ha egy javasasszonytól várunk megoldást vakbélpanaszainkra, akkor ez a javasasszony nem lesz képes megoldani ezt a problémát. Ha egy atomfizikustól várnánk a mosdó tisztántartását, akkor jó eséllyel az atomfizikus nem lesz hajlandó elvégezni a feladatot. Az alulképzett kolléga nem lesz képes, a túlképzett pedig nem lesz hajlandó jól teljesíteni.

A Megbízhatatlanok. Vannak, akikre nem számíthatunk. Akikre nem bízunk olyan munkát, amit mindenképpen el kell végezni, vagy akiktől akár még azt sem várhatjuk, hogy rendszeresen megjelenjenek a munkahelyükön.

A Feljogosítottak. Ők azok, akik mindenen megsértődnek,  reklamálnak, perlekednek, és csak arra várnak, hogy valaki hibát kövessen el. Akik megsértődnek, ha csak rosszul szólnak hozzájuk, ezért inkább okosabb nem szólni sehogy.

A Szabályszegők. Mindegy, milyen szabályt hozunk a cégnél, milyen írott vagy íratlan rend szerint kell végezni a munkát, ők azok, akik nem hagyják magukat e szabályoktól zavartatni. Mindegy, hogy ez milyen formában valósul meg, hogy egy beosztott szeg meg valamilyen szabályt, vagy egy felsővezető hazudott valamiről az önéletrajzában, ha megszegi a szabályokat, akkor jobb minél előbb eltávolítani.

„Az emberek gyakran panaszkodnak, mert túl stresszes a munkájuk. De semmi sem nehezebb, mint olyan dolgozókkal bajlódni, akik nem veszik ki a részüket a munkából, és lehúzzák az egész szervezetet. Ne gondolkodjunk sokat, csak hajítsuk ki ezeket az embereket! Jobban fogunk aludni utána mi is, és maradék csapatunk is!”

Új munkahelyet keres? Iratkozzon fel ajánlatainkért Álláspostánkra!

főnök  •  munkahely  •  felmondás
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen