6 hazugság, amit a visszajelzéssel kapcsolatban mondunk magunknak
Légy nyitott és őszinte a csapatoddal, mert akkor kevésbé valószínű, hogy tartani fognak a visszajelzéseidtől. Menedzserként tudod, hogy a te dolgod támogatni a csapatodat, és segíteni őket a fejlődésben. Rajtad múlik, hogy olyan kapcsolatot alakíts ki velük, amiben jól érzik magukat, és te vagy a felelős azért, hogy olyan munkakörnyezetben dolgozhassanak, amely a legjobbat hozza ki belőlük.
Azt is tapasztalhattad már, hogy a pozíciód számos nehéz beszélgetés kezdeményezését is követeli tőled, és azt hiszed, visszajelzést adni igazán kemény és félelmetes dolog.
Íme a visszajelzéssel kapcsolatos leggyakoribb tévhitek, melyek miatt esetleg nem mersz visszatükrözni semmit a csapatodnak:
#1. tévhit: Az őszinte visszajelzés csökkenti a reputációidat
Az általad vezetett emberek érezni fogják, milyen érzelmi állapotban adsz nekik visszajelzést. Ha azt érzed, hogy a visszajelzés nem más, mint egy olyan információ, amelyre szükségük van a munkájuk jobb elvégzéséhez, akkor nyugodt tudsz maradni. Ha ideges vagy, azt érzi a másik, és ő is szorongani fog, sőt lehet, olyan történeteket kezd a fejében költeni, hogy ki akarod rúgni. Ha igazán hiszel a visszajelzés értékében, akkor sokkal könnyebben fogsz tudni visszajelzést adni.
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#2. tévhit: Csak akkor adjunk visszajelzést, ha baj van
Az ideális vezető-beosztott kapcsolatnak magába kell foglalnia a rendszeres beszélgetéseket, hogy látható legyen, mit csinálnak jól és mit nem az alkalmazottak. A valóságban sajnos ez inkább kivétel, mint szabály, aminek eredményeként, amikor az emberek visszajelzésre gondolnak, automatikusan azt feltételezik, hogy az csak negatív lehet. A lényeg tehát a gyakoriságon van.
#3. Ki kell választanod a megfelelő időzítést a visszajelzésnek
Az időzítés persze fontos lehet, de ne gondold túl! Bizalmat építesz azáltal, ha a dolgozók tudják, hogy te mindig egyenes vagy velük, és nem kell úgy érezniük, hogy a negatív véleményed megosztását egy bizonyos alkalomra tartogatod. Ez ugyanis nagyon fenyegető , stresszes érzés lehet a számukra.
#4. Haragosak lesznek rád, ha javító szándékú visszajelzéseket adsz nekik a munkájukról
Ha a csapatban már megszokott a kétirányú visszajelzés, akkor ettől egyáltalán nem kell tartanod. Mindig pozitív visszajelzéssel kezdjünk, és mindig ismerjük el, ha valaki a mi visszajelzésünk alapján fejlődést mutat.
#5. tévhit: Ha visszajelzést kérsz tőlük, mit csinálhatnál jobban, senki sem fog neked segítő ötleteket mondani
A csapatod igenis értékes és használható visszajelzést fog adni neked, ha tényleg fontos számodra a véleményük. A legtöbben tarthatnak attól, hogyan reagálsz majd a kritikára, ezért muszáj néhány példát hoznod arra, hogyan fogadod a kritikát, például: „mondták már nekem, hogy túl gyorsan beszélek, ezért ügyelek arra, hogy lassítsak”. Köszönd meg az embereidnek,
ha pozitív kritikát kapsz tőlük, mert ez mindenkit bátorít majd az őszinte megosztásra, és soha nem büntesd őket, ha olyat hallasz, ami rád nézve kellemetlen.
#6. tévhit: a legtöbb fiatal, ambiciózus munkavállaló nem nyitott arra, min kéne változtatnia
A fiatalokkal kapcsolatos leggyakoribb sztereotípia az, hogy nem érzékenyek az érdemi kritikára. Tévhit, hogy csak dicséretet, szülői bátorítást hajlandóak elfogadni a vezetőtől. Pedig épp ellenkezőleg: sokkal inkább vágynak a visszajelzésre, mint sem, és az Y generáció igenis szeretne esélyt kapni a fejlődésre, mert jól tudja, hogy elengedhetetlen a szakmai előmeneteléhez. Ha ezt nem tesszük meg, nem adunk esélyt nekik erre. Emlékezzünk, hogy a munkavállalóink nem tudnak a fejünkben olvasni. Azt fogjuk találni, hogy ha őszinték vagyunk és megbecsüljük őket, akkor olyan dolgokban is sikereket érnek el, amiről sosem gondoltuk volna
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!