Az 5 leggyakoribb idegesítő helyzet az irodában

szerző: Jobline
2019 december 09.

A National Business Furniture és a Kelton Global felmérése szerint számos olyan magatartás zavarhatja a többi kollégát az íróasztalnál elfogyasztott reggelitől kezdve a tapintatlan magatartásig, ami talán nem annyira nyilvánvaló a legtöbbünk számára. A jó hír az, hogy ezek a problémák könnyedén kiküszöbölhetőek egy kis odafigyeléssel. Az alábbiakban öt olyan zavaró irodai viselkedést mutatunk, melyek a legtipikusabbnak számítanak.

Kajaszag

Persze van úgy, hogy azonnal recept után ácsingózunk, amint megérezzük munkatársunk felmelegített ebédjének illatát, más esetekben viszont a legszívesebben kimenekülnénk nemcsak a konyhából, hanem a folyosóról is. Az említett felmérés szerint a fiatalabbakat kevésbé zavarják a büdös éltelek, mint az idősebbeket, ennek ellenére vegyük figyelembe, hogy a tonhalkonzerv, a foghagyma, a túl sok curry, a pattogatott kukorica, a nyers hagyma illata nem biztos, hogy a munkahelyre való, és sokan érzékenyek lehetnek rájuk.

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

Hangos zene

A felmérés szerint a munkavállalók 74 százaléka vallja azt, hogy elfogadhatatlan a hangos zene lejátszása munka közben. Ez különösen a nyitott irodákban jelenthet problémát. A helyzet viszonylag elég könnyen megoldható egy fejhallgató segítségével, és így nem kell lemondanunk kedvenc podcastjaink és albumaink hallgatásáról. Egyébként a kutatás szerint 10 emberből mindössze három használ fejhallgatót, hogy megkímélje kollégáit.

 

Forrás: Jobline


Krónikus késés

Időnként mindannyiunkkal előfordul, hogy elkésünk egy meetingről, vagy reggel dugóba keveredünk, azonban a felmérésből kiderül, hogy a munkavállalók 77 százaléka szenved munkatársai notórius késésétől. A késést is könnyen kiküszöbölhetjük különféle emlékeztetők beállításával. Próbáljuk meg a találkozók előtt mellőzni az e-mailek olvasását, mivel ezek könnyen elterelhetik a figyelmünket, és újabb helyzetek megoldását kívánhatják tőlünk. Ha pedig igazi halogatók vagyunk, találjuk meg a viselkedés hátterében álló okokat.

Zavaró csengőhang

Lehet, hogy Adele első számú rajongója vagy, de nem szabad azt feltételezned, hogy mások is az ő számait akarják hallani, amikor éppen dolgoznak. A felmérésben résztvevő válaszadók 57 százaléka szerint az okostelefonok értesítési hangjainak kikapcsolása elengedhetetlen egy munkahelyen. Halkítsuk le a készüléket, és tegyük magunk elé, hogy lássuk, amikor fontos hívás érkezik. Menjünk ki az irodából, ha a telefonon beszélgetünk, hogy ezzel se zavarjuk a többieket.

Tabutémák

Noha a személyes kapcsolatok nagyon fontosak egy munkahelyen, tartsuk tiszteletben a személyes határokat. Ne beszéljünk vallásról, politikai kérdésekről az irodában – a válaszadók 59 százaléka szerint ezek tabutémának számítanak. A HR szakembereknek is ügyelniük kell arra, hogy határozott irányelveket fogalmaznak meg a munkahelyi beszédtémák körül.

 

A Recruiter cikke nyomán


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

munkahely  •  iroda
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen