Mit tanulhatnak a menedzserek a kínai kommunistáktól?

szerző: Jobline
2014 május 22. Szóljon hozzá

Ne légy paraszt! Ez csak az egyik intelem, amit a Kínai Kommunista Párt irányelvként határozott meg a helyi párttitkárok számára. A tartományi mandarinok számos olyan jó tanácsot kaptak, amelyeket nálunk is bármelyik menedzser beilleszthet a viselkedési kódexébe.

A kínai közösségi médiában futótűzként terjedt el a tízparancsolat, amelyet egy délnyugati tartomány pártvezetése küldött szét a helyi titkárok számára. A pontokba szedett viselkedési kódex részben a civilizált magatartás alapelveit foglalja össze (pl. ne piszkáld a fogad mások előtt, ne hajigálj ki szemetet a kocsiból vezetés közben), amelyek betartásával a párttitkárok tekintély vívhatnak ki maguk iránt és szorgosabb munkára serkenthetik beosztottaikat. De akadnak más megfontolandó tanácsok is. Az esetet a Washington Post említette először a nyugati féltekén, aztán a Chicago Tribune munkatársa továbbgondolta, hogy nem csak a kínai apparatcsikok, hanem általában a menedzserek is bátran magukévá tehetik a direktívákat. Csak a javukra válik, a beosztottaikról nem is beszélve. Mert mifelénk sem árt, ha a főnökök kicsit összekapják magukat.

1. Ne tarts folyton értekezletet. Minden normális ember utálja és értelmetlen pótcselekvésnek tartja a véget nem érő értekezleteket, ezért redukáld a számukat minimálisra. Ha sürgős feladat van, beszéld meg személyesen azzal a munkatárssal, akinek ez a dolga, a többieket meg szépen hagyd békén. Elég annyi értekezlet, amennyi garantálja a hatékony munkát és összetartja a csapatot.

2. Tanulj meg bocsánatot kérni. Ha valaki képes őszintén beismerni a hibáit, és nem hárít folyton meg másokat vádol, azzal óriási benyomást tesz mindenkire. Gyakorold ezt az erényt, ne törődj az egóddal, és tisztelni fognak azok az emberek, akikkel együtt dolgozol.

3. Ne légy paraszt. A stressz mindenkiből képes a legrosszabbat kihozni, mégsem szabad megalázni, kellemetlen helyzetbe hozni a munkatársaidat. Lehet, hogy egy gonosz beszólással örökre elvágod magad a kollégáid előtt. Amikor úgy érzed, most már muszáj valakibe belerúgnod, hogy enyhítsd a feszültséget, menj el helyette sétálni, egyél egy gyrost csípős szósszal vagy nyomj egy Tetrist a gépeden.

4. Foglalkozz az embereiddel. A munkatársak folyamatos finomhangolást igényelnek, ezért nem szabad őket teljesen magukra hagyni. Ha csak időnként beszélsz velük, de akkor teátrálisan eljátszod, hogy te vagy a legjobb haverjuk, érezni fogják, hogy hamis kártyákkal játszol. Szakíts időt arra, hogy őszintén elbeszélgetsz velük, az ebbe fektetett energia busásan megtérül.

5. Tényleg ne piszkáld a fogad mások előtt (és az orrod se). Ez látszólag teljesen dedós elvárás, és a kínaiak is jót mulattak rajta, mégis érdemes szem előtt tartani, hogy bizonyos fiziológiai funkciók nem tartoznak a nyilvánosságra. Sokan hajlamosak erről megfeledkezni, aztán nem értik, miért néznek össze jelentőségteljesen a munkatársaik, amikor megjelennek közöttük.

6. Ne légy fellengzős. Nem attól lesz valakinek tekintélye, ha folyton eposzi jelzőket és alig érthető szakzsargont használ. Mindig egyszerűen, világosan fejezd ki magad, mert ellenkező esetben megint csak azt éred el, hogy kiröhögnek a hátad mögött.

7. Mindig legyél őszinte. Villámgyorsan szét tud bomlasztani egy munkahelyi közösséget, ha az alkalmazottak úgy érzik, még az sem igaz, amit a főnök kérdez. Ha baj van, meg kell mondani, a sikert pedig elegánsan visszafogott csinnadrattával kell tálalni. A kollégákat persze nem kell agyonterhelni a bizalmas információk tömkelegével, mert ez is zavart kelthet, de mindig rendelkezésükre kell bocsátani azokat a szükséges ismereteket, amelyek biztosítják a hatékony és nyugodt munkavégzést.

8. Állíts össze egy hasonló listát. Remélhetőleg akadt jó tanács a fentiek között, amelyről úgy gondolod, érdemes megfogadnod. De biztosan van olyan saját tapasztalatod is, amelynek tanulságát hasznosíthatod egy életre. Írd fel magadnak, véletlenül se felejtsd el. Mert nem az a fő cél, hogy jó menedzser legyél, hanem hogy rendes ember.

Jobline Női Karriernap – először Magyarországon!

2014. 06.14., Bálna Rendezvényközpont

További információk és regisztráció: http://www.noikarriernap.hu/hu/

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)